Chinjeolhan Geumjasshi/Sympathy for Lady Vengeance. Νότια Κορέα, 2005. Σκηνοθεσία: Παρκ Τσαν-Γουκ. Σενάριο: Παρκ Τσαν-Γουκ, Τζέονγκ Σέο-Γκιέονγκ. Ηθοποιοί: Λι Γέονγκ-Αε, Τσόι Μιν-Σικ, Κιμ Σι-Χου, Ναμ Ιλ-Γου. 114 λεπτά. Μια 30χρονη γυναίκα αποφυλακίζεται και βάζει μπροστά ένα σχέδιο εκδίκησης, σε μια συγκλονιστική, βουτηγμένη σε σκοτεινή ατμόσφαιρα και μαύρο χιούμορ, ταινία.
Tα Mπολσόι μετακόμισαν στην Kορέα Ο Tσαν Γουκ Παρκ, μετατρέπει μια ιστορία αυτοδικίας σε χορογραφία! Οι Κύκνοι των Μπολσόι σαν να χορεύουν τη «Λίμνη της βίας». Ο Κορεάτης του «Old boy» σε μια απίστευτη επίδειξη οπτικής πανδαισίας να κανονιοβολεί ανελέητα τον αμφιβληστροειδή σε σημείο που ο εγκέφαλος του θεατή, όσο και να προσπαθεί, να μην μπορεί να αφομοιώσει την ιστορία, αφού οι εναέριες πιρουέτες δεν αφήνουν περιθώριο στο μυαλό να διασταυρωθεί και να επεξεργαστεί την πανδαισία με τη λογική!
Όλα στη διαπασών. Όλα στο μάξιμουμ. Όλα να χτυπούν το κόκκινο των ντεσιμπέλ. Όλα ακραία και... χορευτικά. Ο Τσαν Γουκ Παρκ στήνει μια ανθρώπινη, τραγική δοκιμασία. Υπαρξιακή από τη μια, κοινωνική από την άλλη. Υπαρξιακή γιατί αφορά έναν και εκλεκτό, κοινωνική γιατί οι κρατικοί μηχανισμοί και θεσμοί είναι παράλυτοι, επομένως ανίκανοι τους πολίτες να υπερασπίσουν. H Γκέουμ Τζα (η ηρωίδα) βρίσκεται στη θέση μιας Ηλέκτρας. Αίμα τής αφαιρούν, αίμα τούς αφαιρεί. Κατάσταση ανθρώπινη και διαχρονική. H εκδίκησή της είναι θεϊκή επιταγή γιατί ο κύκλος πρέπει να ολοκληρωθεί. Ουδείς αθώος και θεατής. Όλα εδώ και τώρα θα πληρωθούν. Όπως έστρωσες, έτσι θα κοιμηθείς! H χορογραφία του Τσαν Γουκ Παρκ ενορχηστρώνεται σε διπλό καμβά. Οπτικός ο ένας, μουσικός ο άλλος. Σε αντιστικτική σχέση και εκρηκτική συνουσία. Οι οπτικές ακρότητες και οι σωματικές εντάσεις «χορεύουν» πάνω σε ένα μελωδικό, μουσικό καμβά από ήχους Μπετόβεν και Βιβάλντι. Απίστευτο. Οι εικόνες εκφράζουν τις καταστάσεις, περιγράφουν την ιστορία, είναι το όχημα της βίας. H μουσική είναι το τρυφερό ηχείο αισθηματικής λατρείας. H μείξη πρωτόγνωρη και μερικές φορές ανυπόφορα καταιγιστική. Διαρκώς να υπενθυμίζει μια βασική του Τσαν Γουκ Παρκ αρχή. H καρδιά ενός αδυσώπητου, ανελέητου δολοφόνου είναι τόσο αθώα όσο ενός μωρού. Εξωφρενικό; Καθόλου. Πέρα ώς πέρα αληθινό. Όπως θα έλεγε και ένας Αμερικανός της δεκαετίας του '30, «με έκαναν εγκληματία». Δηλαδή κακούργα κοινωνία. Αλλά τι διαφορά, κακούργα η κοινωνία για τον Φώσκολο, κακούργα και για τον Τσαν Γουκ Παρκ. H απόσταση που χωρίζει τη Γη από τον Ουρανό. Γιατί, φίλοι αγαπητοί, σινεμά χωρίς σασπένς και μελόδραμα είναι άνθρωπος χωρίς μάτια και αληθινή καρδιά! |