Back Up Next
Νεμπράσκα

Nebraska. ΗΠΑ, 2013. Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Πέιν. Σενάριο: Μπομπ Νέλσον. Ηθοποιοί: Μπρους Ντερν, Γουίλ Φορτ, Τζουν Σκουίπ, Στέισι Κιτς. 115'

Ο Αλεξάντερ Πέιν βάζει σ' ένα αμάξι που τρέχει προς τα πίσω το άδοξο αμερικάνικο όνειρο των γονιών μας κι εμάς συνοδηγούς, με σκοπό να το απομυθοποιήσουμε, να το κοροϊδέψουμε, να το συγχωρέσουμε, να συγκινηθούμε. Μία τρυφερή, ασπρόμαυρη, προσωπική μπαλάντα υποψήφια για 6 βραβεία Οσκαρ.

Ο Γούντι πιστεύει ότι κέρδισε ένα εκατομμύριο δολλάρια. Η γυναίκα του δεν ήξερε καν ότι ήθελε να γίνει πλούσιος.Ο γιος του δε μπορεί να τον πείσει ότι εξαπατήθηκε. Μαζί θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι για να διεκδικήσουν τα κέρδη. Σε ασπρόμαυρο φόντο, θα περάσουν μαζί από τέσσερις πολιτείες, σε μια ιστορία για την οικογενειακή ζωή στην καρδιά της Αμερικής.

Ο Alexander Payne, έχοντας ήδη φτάσει στην δωδέκατη σκηνοθετική του δουλειά επιβεβαιώνει το πραγματικό δημιουργικό του ταλέντο με μια ώριμη κινηματογραφική δουλειά. Με δύναμη αλλά και νοηματικά μοτίβα που ανακαλούν μνήμες του δικού του «About Schmidt», η υπέροχη αυτή δημιουργία τεκμηριώνει την βεβαιότητα ότι μια μέτριου προϋπολογισμού παραγωγή μπορεί να γίνει αριστούργημα. Το σενάριο του Bob Nelson ξεδιπλώνει μια πολύ έξυπνη ιστορία που λειτουργεί ως ένα εκφραστικό κέλυφος και δίνει την ευκαιρία στον Payne να καταγράψει μέσα από ένα οδοιπορικό στις μεσοδυτικές Πολιτείες αυτό που υπάρχει κάτω από την γυαλιστερή επιφάνεια. Με την βασική δομή του μύθου να παίζει ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, η ολόπλευρη μελέτη των χαρακτήρων αποκτά όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που σημαδεύουν τις μεγάλες κινηματογραφικές δημιουργίες. Η λιτή αλλά με υπέρμετρο ταλέντο ασπρόμαυρη κινηματογράφηση αναδεικνύει τους χαρακτήρες που εμφανίζονται εξαιρετικά ολοκληρωμένοι. Η μελέτη των χαρακτηριστικών των μελών μιας κοινότητας διαβολίζει την επιφανειακή ηρεμία της σκονισμένης καθημερινότητας και τους αποκαλύπτει με απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο ως ανθρώπους που ενώ βιώνουν την ζωή πολύ κάτω από το όριο της συμβατικής μετριότητας, εξακολουθούν να αυταπατώνται και να συμβιβάζονται απόλυτα με την καταθλιπτική και μίζερη καθημερινότητα τους. Η επιλογή του παλαιμάχου ηθοποιού Bruce Dern που υποδύεται τον ογδοντάχρονο - με εμφανή τα σημάδια άνοιας αλλά και σωματικής αποδιοργάνωσης πρωταγωνιστή - αποδεικνύεται πραγματικά εμπνευσμένη και το ερμηνευτικό αποτέλεσμα μπορεί να χαρακτηριστεί ως εκπληκτικό κατατάσσοντας τον Dern στην κορυφή των ερμηνευτών της φετινής κινηματογραφικής σεζόν και δίκαια υποψήφιο για Oscar πρώτου ανδρικού ρόλου.

  Ακόμη αξιοσημείωτη είναι η αντιμετώπιση από τον σκηνοθέτη αλλά και την παραγωγή γενικότερα όλων των ηλικιωμένων ερμηνευτών που στην συγκεκριμένη ταινία αποτελούν σημαντική πλειοψηφία του συνολικού cast. Πρόκειται για μια υποδειγματική προσέγγιση που δίνει την δυνατότητα σε όλους αυτούς τους παλαίμαχους της κινηματογραφικής σκηνής να ξεδιπλώσουν τις δυνατότητές τους χωρίς να εξευτελιστούν και να γελοιοποιηθούν. Πραγματικά η αντίθεση της έντιμης αξιοποίησης που παρατηρούμε σ’ αυτή την ταινία με την τάση παραγωγής ταινιών γελοιοποίησης παλαιμάχων ερμηνευτών είναι τόσο έντονη ώστε κινηματογραφικά εξαμβλώματα όπως το πρόσφατο «Grudge Match» να φαντάζουν ακόμη πιο αποκρουστικά. Τέλος αξίζει να επισημανθεί ότι η κινηματογραφική περιπλάνηση του σκηνοθέτη μέσα από την ταινία στην Nebraska, τον τόπο της καταγωγής του συμβάλει στο εξαιρετικό ποιοτικό αποτέλεσμα καθώς λειτουργεί αυτοβιογραφικά ενώ επίσης αποτυπώνει και μοιράζεται με τον θεατή την διαδρομή της ζωής του.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ

5 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ (ΚΩΜΩΔΙΑ Η ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ) Α' ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΚΩΜΩΔΙΑ Η ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ) ΜΠΡΟΥΣ ΝΤΕΡΝ Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΚΩΜΩΔΙΑ Η ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ) ΤΖΟΥΝ ΣΚΟΥΙΜΠ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ (ΚΩΜΩΔΙΑ Η ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ) ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ (ΚΩΜΩΔΙΑ Η ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ) ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΝΔΡΙΚΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2013 ΜΠΡΟΥΣ ΝΤΕΡΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΒΡΑΒΕΙΑ AFI 3 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ BAFTA ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΜΠΡΟΥΣ ΝΤΕΡΝ) ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ (ΦΑΙΔΩΝ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ) 2 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΟΥ SCREEN ACTORS GUILD Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΜΠΡΟΥΣ ΝΤΕΡΝ) Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ (ΤΖΟΥΝ ΣΚΟΥΙΜΠ)

Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ – Αλεξάντερ Πέιν «Δεν ήξερα καν ότι αυτό το κάθαρμα ήθελε να γίνει εκατομμυριούχος» -- Kate Grant Ο Αλεξάντερ Πέιν, επιτρέπει πάντα τους ηθοποιούς του, να είναι ελεύθεροι, και γνώριζε ότι για το Nebraska έπρεπε να έχει ριψοκίνδυνες, αλλά φυσικές ερμηνείες. «Ο Αλεξάντερ είναι ο άνθρωπος που λέει, εμπρός πάρε τα ρίσκα σου, κι αν χρειαστεί θα σε πιάσω», αναφέρει ο Μπρους Ντερν. «Δε τον ενδιαφέρει να ερμηνεύεις κάτι με την αυστηρή έννοια, αλλά θέλει οι χαρακτήρες του να γίνουν πραγματικοί άνθρωποι». Ο Πέιν μπορούσε να ταυτιστεί άμεσα και με τους ήρωες του: «Όπως ο Ντέιβιντ, έτσι κι εγώ έχω δύο γονείς που μεγαλώνουν, και παρόλο που μπορεί να μην έχω ζήσει την ίδια εμπειρία ακριβώς, μπορώ να καταλάβω απόλυτα τα συναισθήματα του. Ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα στην ταινία, είναι η ανάγκη του Ντέιβιντ να δώσει στον πατέρα του αξιοπρέπεια. Είναι πολύ προσωπικό και σημαντικό αυτό για μένα». Η ιστορία εξελίσσεται στην πατρίδα του Πέιν, πράγμα τον οποίο τον φέρνει ακόμα πιο κοντά της. «Η ιστορία θα μπορούσε να εκτυλίσσεται οπουδήποτε στην Αμερική, αλλά αφού συμβαίνει σε μια πολιτεία που γνωρίζω πολύ καλά, είχα την ευκαιρία να προσθέσω πολλές λεπτομέρειες. Κατάγομαι από την Όμαχα, που μοιάζει πολύ με την πόλη απ’ όπου προέρχονται οι Γκραντς, οπότε η ευκαρία να εξερευνήσω την εξοχή της Νεμπράσκα, ήταν σχεδόν εξωτική για μένα». Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι ο Πέιν θα έπαιρνε την ιστορία των Γκραντ και θα την έκανε άμεσα δική του. «Όταν βλέπεις τις ταινίες του Αλεξάντερ, ξέρεις αμέσως ότι δε θα μπορούσε να έχει σκηνοθετήσει άλλος τη Nebraska», αναφέρει ο παραγωγός Άλμπερτ Μπέργκερ. «Έχει ένα μοναδικό τρόπο να αποκαλύπτει όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς, και διασκεδάζει όταν οι άνθρωποι συμπεριφέρονται με άσχημο τρόπο αλλά δικαιολογημένα. Βλέπουμε όλοι μας ένα κομμάτι του εαυτού μας στους χαρακτήρες του». Ο Στέισι Κιτς επισημαίνει δύο βασικά στοιχεία που διαφοροποιούν τον Πέιν: « δίνει απίστευτη προσοχή στη λεπτομέρεια, κι έχει τρομερή κατανόηση της διαδικασίας που περνάει ένα ηθοποιός για το ρόλο του. Όντας ηθοποιός και ο ίδιος, καταλαβαίνει πλήρως τι μπορεί να αποδόσει ένας ηθοποιός, κι αυτό τον καθιστά έμπνευση για εμάς». Ο Γουίλ Φόρτε προσθέτει: «Η συνεργασία μου με τον Αλεξάντερ ήταν μια εκπληκτική εμπειρία. Δημιουργεί ένα υπέροχο περιβάλλον για να εργαστείς. Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύει, σε κάνει να απορείς γιατί κανείς να δουλεύει με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Με βοήθησε πάρα πολύ να ξεπεράσω τον εαυτό μου ερμηνεύοντας το Ντέιβιντ». «Το κοινό ανυπομονεί για τις ταινίες του, γιατί δίνουν μια απίστευτη οπτική στο δράμα και την κωμικότητα της ζωής. Οι κωμωδίες του είναι δραματικές και το αντίθετο. Δεν υπάρχουν πολλοί σκηνοθέτες που μπορούν να το κάνουν αυτό σε κάθε ταινία τους», ολοκληρώνει ο παραγωγός Τζωρτζ Πάρα.

ΜΠΡΟΥΣ ΝΤΕΡΝ «Η μπύρα δεν είναι αλκοόλ» -Γούντι Γκραντ

«Όταν πρωτοδιάβασα τη Nebraska, ήξερα ότι έπρεπε να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό», ανακαλεί ο Μπρους Ντερν. Ο ρόλος ήταν τελείως διαφορετικός απ’ότι είχε ερμηνεύσει ποτέ, και ο Ντερν είναι ιδιαίτερα ευγνώμων στον Πέιν που τον βοήθησε να εξερευνήσει και μια άλλη πλευρά του εαυτού του. «Θεωρώ ότι κάπως έτσι ήταν κι όταν δούλευε με τον Τζακ Νίκολσον στο About Schmidt», αναφέρει ο Ντερν. «Για πάρα πολλά χρόνια ακούω «Απλά να είσαι ο Ντερν», φαντάζομαι το ίδιο ισχύει και για τον Τζακ Νίκολσον. Δε θέλει να είναι ο Τζακ σε κάθε ταινία, κι εγώ δε θέλω να είμαι ο Ντερν. Ο Αλεξάντερ απαίτησε περισσότερα από εμένα, δεν ήθελε να δει τι μπορώ να κάνω με το χαρακτήρα του Γούντι, αλλά τι μπορεί να κάνει ο Γούντι σε μένα. Άρπαξα την ευκαιρία». «Με το Γούντι, μπόρεσα να κάνω κάτι που δεν έχω ξανακάνει. Δεν είναι επαναστάτης ή δολοφόνος. Είναι ένας άντρας που ζει μ’ ένα συγκεκριμένο τρόπο και δεν τον ενδιαφέρει να αλλάξει». Ο Μπρους Ντερν ήταν η πρώτη επιλογή για τον Αλεξάντερ Πέιν. Παρ’όλο που έχει γίνει γνωστός για ρόλους κακών, εγκληματιών και σκληροτράχηλων αντρών, ανακάλυψε την καλύτερη και πιο συγκινητική ερμηνεία του στο Γούντι, σε ηλικία 76 ετών. Ο Ντερν βλέπει το Γούντι σαν ένα άντρα, που θεωρεί ότι επιτέλους η τύχη του χαμογέλασε. «Ο Γούντι είναι ένας άντρας που σταμάτησε να ονειρεύεται πολλά χρόνια πριν», αναφέρει. «Είναι αποφασισμένος ωστόσο, να τελειώσει τη ζωή του με τον τρόπο του. Ίσως να είναι λίγο χαμένος. Αλλά θα πάρει αυτά τα χρήματα ότι και να γίνει. Για πρώτη φορά στη ζωή του, θέλει κάτι πραγματικά και τυχαίνει να είναι αυτό». «Ποτέ στην καριέρα μου δεν είχα ξανά τόσο υπέροχο ρόλο. Ποτέ επίσης δεν ένοιωσα τόση ευγνωμοσύνη για ένα σκηνοθέτη. Αυτό που θέλεις σαν ηθοποιός είναι η ελευθερία να παίρνεις ρίσκα, αλλά να νοιώθεις και την ασφάλεια ότι θα έχεις πάντα καθοδήγηση. Σε αφήνει να αυτοσχεδιάσεις, αλλά είναι εκεί για να σε υποστηρίξει ταυτόχρονα».

ΤΟ ΝΕΟ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ – Η κινηματογράφιση Μία από τις πρώτες αποφάσεις που πήρε ο Πέιν ήταν να κάνει την ταινία ασπρόμαυρη. Ήξερε ότι είναι ρίσκο, αλλά το θεωρούσε απαραίτητο για την οπτική της ιστορίας. «Θεωρούσα ότι ήταν η σωστή επιλογή για την ταινία, γιατί έτσι τη διάβασα και τη φαντάστηκα. Πάντα ήθελα να κάνω μια ασπρόμαυρη ταινία, είναι τόσο όμορφες. Αυτή η μικρή και λιτή ιστορία προσφερόταν για απλό και ευθύ στυλ, όπως οι ζωές των ανθρώπων της». Η εικόνα και η υφή προέκυψε μετά από αμέτρητες δοκιμές που έκανε ο διευθυντής φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ με τον Πέιν. «Θέλαμε εκείνο το ασπρόμαυρο που θα ήταν σωστό για την ταινία. Καταλήξαμε σε κάτι όχι πολύ στυλιζαρισμένο, αλλά με υψηλό κοντράστ που θα υποστήριζε τη διάθεση της ταινίας. Το ίδιο σημαντική ήταν η απόφαση να γυρίσουμε με αναμορφικούς φακούς, που θα απέδιδαν άψογα τα αχανή τοπία, τη δύναμη του ορίζοντα και την αίσθηση των κοινοτήτων των πολιτειών αυτών». Μετά από πολλές δοκιμές, αποφάσισαν επίσης ότι τα γυρίσματα θα γινόντουσαν ψηφιακά με κάμερες Arri Alexa, για περισσότερες επιλογές κι ευελιξία. Κατά το post-production, προστέθηκε ένα φίλτρο κόκκου από αυθεντικό φιλμ, δίνοντας έτσι την αίσθηση του σελλυλόιντ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΚΑΣΤ Η καριέρα του Μπρους Ντερν σηματοδοτείται από μυθικούς κακούς. Μετά από δεκαετίες ερμηνειών, θεωρείται ένας από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του. Μέντορας του ο Ελία Καζάν, στου οποίου και την ταινία έκανε το ντεμπούτο του: “Wild River” (1960). Τη δεκαετία του ’60 ήταν ιδιαίτερα γνωστός κι από την τηλεόραση, όπου συμμετείχε και στη σειρά του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Ο ίδιος ο Χίτσκοκ ήταν μεγάλος θαυμαστής του, και του έδωσε ρόλους στα “Marnie” και “Family Plot” (η τελευταία του ταινία). Υπήρξε υποψήφιος για Όσκαρ to 1979, για το Γυρισμό (Coming Home). Nebraska (2013) Django Unchained - Django, ο Τιμωρός (2012) Choose - Επιλογή Θανάτου (2011) Corman`s World: Exploits of a Hollywood Rebel - Ο Κόσμος του Κόρμαν (2011) Twixt - Παραισθήσεις (2011) American Cowslip (2009) The Hole (2009) The Cake Eaters - Γλυκιά Ζωή (2007) The Death and Life of Bobby Z - Bobby Z (2007) The Astronaut Farmer - Ενας Αγρότης στο Διάστημα (2006) Down in the Valley - Η Κοιλάδα του Πόθου (2005) Masked and Anonymous - Η Μάσκα του Ανώνυμου (2003) Milwaukee, Minnesota - Μιλγουόκι, Μινεσότα (2003) Monster (2003) The Glass House - Το Γυάλινο Σπίτι (2001) All the Pretty Horses - Ολα τα Ομορφα Αλογα (2000) The Haunting - Το Στοιχειωμένο Σπίτι (1999) Small Soldiers - Μικροί Στρατιώτες (1998) Last Man Standing - Ο Τελευταίος Επιζών (1996) Mulholland Falls - Εντολή εν Λευκώ (1996) The `Burbs - Μια Γειτονιά Απίθανη (1989) Coming Home - Ο Γυρισμός (1979) The Driver - Ο Ασύλληπτος Οδηγός του Σαν Φρανσίσκο (1978) Family Plot - Οικογενειακή Συνωμοσία (1976) The Great Gatsby - Ο Υπέροχος Γκάτσμπυ (1974) Silent Running - Περιπέτεια στο Διάστημα (1972) The King of Marvin Gardens - Ο Βασιλιάς των Μάρβιν Γκάρντενς (1972) Bloody Mama - Οι 4 Αδελφοί Δολοφόνοι (1970) They Shoot Horses, Don`t They? - Σκοτώνουν τ` Αλογα Οταν Γεράσουν (1969) The St. Valentine`s Day Massacre - Η Σφαγή του Σικάγου (1967) The Trip - Αμαρτωλό Ταξίδι (1967) The War Wagon - Οι Ακατανίκητοι (1967) Hush...Hush, Sweet Charlotte - Το Μυστικό της Σαρλότ (1964) Marnie - Μάρνη (1964)

O Γουίλ Φόρτε έγινε ευρύτερα γνωστός από τη συμμετοχή του στο “Saturday Night Live” αλλά υπήρξε ανέκαθεν ενεργός τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Για τη μικρή οθόνη, έχει εμφανιστεί στα “How I Met Your Mother,” “30 Rock,” “Parks and Recreation,” “Up All Night,” “Tim and Eric Awesome Show, Great Job!” και “Flight of the Conchords.” Έχει επιτελέσει και παραγωγός στο “That 70’s Show” και σεναριογράφος για το “Late Show with David Letterman” και τα κινηματογραφικά βραβεία του MTV. Cloudy with a Chance of Meatballs 2 - Βρέχει Κεφτέδες 2 (2013) (φωνή) Grown Ups 2 - Οι Μεγάλοι 2 (2013) Life of Crime (2013) Nebraska (2013) Rock of Ages (2012) That`s My Boy - Μπράβο, Αγόρι μου... (2012) The Watch - Γείτονες σε Περιπολία (2012) A Good Old Fashioned Orgy (2011) MacGruber - Chief Mac Gruber... Εν Δράση (2010) Brief Interviews with Hideous Men - Σύντομες Συνεντεύξεις με Αποκρουστικούς Αντρες (2009) Cloudy with a Chance of Meatballs - Βρέχει Κεφτέδες (2009) (φωνή) The Slammin` Salmon - Οι Αστειάτορες (2009) Fanboys (2008) The Brothers Solomon - Μωρό Κατά... Παραγγελία! (2007) Beerfest - Εις Υγείαν! (2006) Around the World in 80 Days - Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 Μέρες (2004)

Η Τζουν Σκουίμπ, καθιερώθηκε ως Έλεν, σύζυγος του Τζακ Νίκολσον στο Σχετικά με το Σμιντ “About Schmidt”. Στην τηλεόραση, έχει συμμετάσχει στα “Ghost Whisperer,” “Ατίθασα Νιάτα”, “Judging Amy” ,“The Bill Engvall Show”, “Cold Case,” “Castle,” “The Middle,” Two and a Half Men,” “Curb Your Enthusiasm” και “House.” Για το Μπρόντγουεϊ, έχει ερμηνεύσει ρόλους για τα “Gypsy”,“Happy Time,” “Gorey Stories” και “Sacrilege.” Nebraska (2013) Would You Rather (2012) The Big Year - Τρεις και ο Κούκος (2011) The Perfect Family (2011) Welcome to Mooseport - Ολοι οι Ανθρωποι του Δημάρχου (2004) About Schmidt - Σχετικά με τον Σμιντ (2002) Far from Heaven - Ο Παράδεισος Είναι Μακριά (2002) Meet Joe Black - Συνάντησε τον Τζο Μπλακ (1998) In & Out (1997) The Age of Innocence - Τα Χρόνια της Αθωότητας (1993) Scent of a Woman - Αρωμα Γυναίκας (1992) Alice - Αλις: Απιστη ή Απατημένη; (1990)

Ο Στέισι Κιτς έχει ερμηνεύσει με πλήρη επιτυχία τους μεγαλύτερους κλασικούς ρόλους στο θέατρο και θεωρείται αυθεντία στις σαιξπηρικές ερμηνείες. Έχει τιμηθεί με τρία βραβεία Helen Hayes για το ρόλο του ως Βασιλιάς Ληρ. εκίνησε την καριέρα του στο New York Shakespeare Festival το 1964, στον Άμλετ. Ακολούθησαν τα “Ερρίκος V,” “Άμλετ” , “Κοριολάνος,” “Ριχάρδος ΙΙΙ,” “ΜακΜπεθ” και “Βασιλιάς Λιρ” . Το έργο της ζωής του αποτυπώθηκε πρόσφατα στην αυτοβιογραφία του “All in All: An Actor's Life On and Off the Stage,” (Εκδόσεις Lyons Press ,Globepequot, 2013). Ιδιαίτερα γνωστός ως ντετέκτιβ Μάικ Χάμερ (Mike Hammer, Private Eye), ως Τάιτους στη σειρά της Fox “Titus,” ως Γουόρντεν Πόουπ στο “Prison Break” και για το ρόλο του στο “Lights Out.” Ο Κιτς σπούδασε στην Ακαδημία Μουσικής και Δραματικών Τεχνών του Λονδίνου, στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια και στη Δραματική Σχολή του Γιέιλ. Σήμερα διδάσκει στο Πανεπιστήμιο George Mason μέσω Skype. Sin City: A Dame to Kill For (2014) Nebraska (2013) Planes - Αεροπλάνα (2013) (φωνή) The Bourne Legacy - Η Κληρονομιά του Μπορν (2012) Sammy`s Avonturen: De Geheime Doorgang - Οι Περιπέτειες του Σάμμυ: Το Μυστικό Πέρασμα (2010) (φωνή) W. (2008) Honeydripper (2007) Militia - Συνωμότες (2000) American History X- Μαθήματα Αμερικάνικης Ιστορίας (1998) Escape from L.A. - Απόδραση από το Λος Αντζελες (1996) The Long Riders - Οι Καβαλάρηδες με τη Μεγάλη Σκιά (1980) The Ninth Configuration - Ο Ενατος Σχηματισμός (1980) Jesus of Nazareth - Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (1977) The Duellists - Οι Μονομάχοι (1977) (φωνή) Fat City - Βρώμικη Πόλη (1972) The Life and Times of Judge Roy Bean - Ο Δικαστής (1972) The Heart Is a Lonely Hunter - Ο Πόνος της Σιωπής (1968) Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ Εγγονός Ελλήνων μεταναστών, ο Αλεξάντερ Πέιν μεγάλωσε στην Όμαχα της Νεμπράσκα, όπου έλαβε τη μόρφωση του από Ιησουίτες. Σπούδασε Ιστορία και Ισπανική Λογοτεχία στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, κι αργότερα Σκηνοθεσία στο UCLA. Οι πρώτες του δύο ταινίες ήταν τα Πολίτης Ρουθ “Citizen Ruth” (1996) και Σκάνδαλα στα Θρανία “Election” (1999). Το About Schmidt έκανε την πρεμιέρα του στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Καννών το 2002. Τα Πλαγίως “Sideways” (2004) και Οι Απόγονοι “The Descendants” (2011), απέσπασαν Όσκαρ Προσαρμοσμένου Σεναρίου, και ήταν υποψήφια για τέσσερα ακόμα, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας. Τέσσερις από τις έξι ταινίες του γυρίστηκαν στη Νεμπράσκα. Nebraska (2013) The Descendants - Οι Απόγονοι (2012) I Now Pronounce You Chuck & Larry - Ο Κύριος του Κυρίου (2007) (Σεναριογράφος) Paris, Je t`Aime (2006) Sideways - Πλαγίως (2005) Z Channel: A Magnificent Obsession - Κανάλι Ζ: Μια Υπέροχη Εμμονή (2004) (Ηθοποιός) About Schmidt - Σχετικά με τον Σμιντ (2002) Jurassic Park III (2001) (Σεναριογράφος ) Election - Σκάνδαλα στα Θρανία (2000) Citizen Ruth - Πολίτης Ρουθ (1996)

Back Home Up Next