Μεγ. Βρετανία, Η.Π.Α., 2015, Εγχρωμο Σκηνοθεσία: Μπιλ Κόντον Πρωταγωνιστούν: Ιαν ΜακΚέλεν, Μάιλο Πάρκερ, Λόρα Λίνεϊ, Χάτι Μόραχαν Διάρκεια: 104 λεπτά Στη βρετανική επαρχία του 1947, ο 93χρονος Σέρλοκ Χολμς αρχίζει να έχει έντονα σημάδια απώλειας μνήμης. Ενώ πιάνει φιλία με έναν ανήλικο θαυμαστή του, γιο της οικονόμου του, προσπαθεί ταυτόχρονα να θυμηθεί και να διαλευκάνει μια άλυτη για 30 χρόνια υπόθεση. Θυμίζοντας γιατί κάποτε τον αγαπήσαμε για το «Θεοί και Δαίμονες», ο Μπιλ Κόντον σκηνοθετεί τον Ιαν ΜακΚέλεν να μεγαλουργεί, σε μια ακαταμάχητα συγκινητική ταινία για τις άλυτες υποθέσεις της ίδιας της ζωής. Το 1947, ένας ηλικωμένος πλέον Σέρλοκ Χολμς, επιστρέφει από ένα ταξίδι στην Ιαπωνία στο απομακρυσμένο παραθαλάσσιο σπίτι του, και περνάει το τέλος των ημερών του φροντίζοντας τις μέλισσες του. Μόνη του συντροφιά, η οικονόμος και ο νεαρός γιος της. Παλεύοντας με τις δυνάμεις του μυαλού του που τον εγκαταλείπουν, ο Χολμς βασίζεται στο νεαρό αγόρι για να επαναφέρει τις αναμνήσεις της τελευταίας του υπόθεσης που τον έκαναν να παραιτηθεί. Αναζητεί απαντήσεις στα μυστήρια της ζωής και της αγάπης - πριν να είναι αργά. Χρειάστηκαν πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους ταινίες (από το «Kinsey» του 2004, το «Dreamgirls» του 2006, τα δύο φινάλε του «Twilight Saga» και το «Fifth Estate» του 2013) για να επιστρέψει ο Μπιλ Κόντον στον Ιαν ΜακΚέλεν και μαζί του να θυμηθεί το λόγο για το 1998 χαιρετίστηκε ως ένας από τους πιο αξιοσημείωτους νέους σκηνοθέτες, παραδίδοντας το «Θεοί και Δαίμονες» για τον σκηνοθέτη Τζέιμς Γουέιλ, μια ανεξίτηλη και βαθιά ανθρώπινη ιστορία για το χρόνο που περνάει και τις εμμονές που δεν φεύγουν ποτέ πρώτες... Στο «Mr. Holmes», ο Μπιλ Κόντον είναι ξανά εκείνος ο υπέροχος σκηνοθέτης που δεν χάνει πόντο από το βρετανικό class, υπηρετεί μια άρτια μικρή παραγωγή με μεγάλα αποθέματα καρδιάς και αποδεικνύει πώς γίνεται το κλασικό σινεμά που μπορεί να σε συγκινήσει χωρίς περιστροφές και τρικ, αλλά με ατόφιες κινηματογραφικές αρετές. Bασισμένο στο βιβλίο του Μιτς Κάλιν «A Slight Trick of the Mind» που κυκλοφόρησε το 2005, το «Mr. Holmes» είναι ποτισμένο με τη μελαγχολία της εποχής του και του ηλικιωμένου πρωταγωνιστή του. Απλωμένο σε τρεις χρόνους (δύο στο παρελθόν και μια στο παρόν) και ευλογημένο από τρεις συγκλονιστικές ερμηνείες, το «Mr. Holmes» μπορεί να μιλάει για τον διασημότερο λογοτεχνικό ντετέκτιβ όλων των εποχών, αλλά στην πραγματικότητα αφηγείται την ιστορία ενός άνδρα που ενώ έχτισε όλη του τη ζωή πάνω στη μνήμη του, είναι αναγκασμένος να παρατηρεί ανήμπορος τα γηρατεία να του τη στερούν μέρα με τη μέρα. Η προσπάθειά του να κρατηθεί οξυδερκής και ζωντανός θα διοχετευτεί στη σχέση του με τον μικρό γιο της οικονόμου του, στα μελίσσια που φτιάχνουν βασιλικό πολτό στον κήπο του και στην ανάγκη του να ολοκληρώσει επιτέλους τη συγγραφή της μοναδικής ιστορίας που τον βασάνισε περισσότερο στην καριέρα του. Τα πρώτα σημάδια ότι το ιδιοφυές μυαλό του τον εγκαταλείπει σιγά σιγά έχουν αρχίσει να τον ανησυχούν, αλλά το «μικρόβιο» της αλήθειας είναι μεγαλύτερο και από το χρόνο που βαραίνει πάνω στο σώμα του και η μεγάλη απάντηση που πρέπει να δώσει - έστω και την τελευταία στιγμή - αναδεικνύει ένα ερώτημα που, αν το σκεφτείς καλύτερα, αποτελεί την πραγματική φιλοσοφική διάσταση που έκρυβε πάντα ο μεγαλοπρεπής ήρωας του Αρθουρ Κόναν Ντόιλ. Θα μπορούσε κανείς να μιλάει για ώρα για το πως ο Κόντον μπλέκει τρεις ιστορίες μέσα στο χρόνο μιλώντας για το ίδιο πράγμα, τις άλυτες υποθέσεις της ζωή ή για το πόσο αβίαστα ένας λογοτεχνικός μύθος γίνεται ένας άνθρωπος αναμεσά μας χωρίς να χάσει στιγμή από το μέγεθός του ή ακόμη για τις ερμηνείες της Λόρα Λίνεϊ στο ρόλο της οικονόμου του (σε ευθεία αντιστοιχία με την Λιν Ρεντγκρέιβ στο «Θεοί και Δαίμονες») και του μικρού Μίλο Πάρκερ. Μόνο που ο «Mr. Holmes» ανήκει ολοκληρωτικά στο μεγαλείο του Ιαν ΜακΚέλεν που εδώ έρχεται με φόρα οδοστρωτήρα για να θυμίσει πως είναι ένας από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς on earth (και on middle earth). Από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο δευτερόλεπτο, ο ΜακΚέλεν κουβαλάει στους ώμους του αίωνες λογοτεχνίας, σινεμά και βρετανικού φλέγματος και παραδίδει τον Σέρλοκ Χολμς, όπως δεν τον έπαιξε ποτέ κανείς - με την απόλυτη γνώση της τάξης, της ελαφρότητας και της εγγενούς σοφίας του. Σε ένα ρόλο ανάλογης συγκινησιακής φόρτισης με εκείνον του Τζέιμς Γουέιλ στο «Θεοί και Δαίμονες», ο ΜακΚέλεν δεν είναι μόνο ότι οδεύει νομοτελειακά προς το Οσκαρ που του αξίζει, αλλά και προς εκείνη τη γωνιά της ιστορίας του σινεμά οπου ζουν οι πραγματικοί μύθοι. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Έναν διαφορετικό Σέρλοκ Χολμς υποδύεται ο Ίαν Μακ Κέλεν στην ταινία του Μπιλ Κόντον που παρακολουθεί τον διάσημο χαρακτήρα σε υπέργηρη πλέον ηλικία. Ο Χολμς μένει στην εξοχή με την οικονόμο του και τον γιο της και παλεύει να λύσει το τελευταίο γρίφο που έχει μείνει άλυτος. Παράλληλα μάχεται να μην χάσει, λόγω ηλικίας, το μυαλό και τη μνήμη του, τα δύο μεγάλα του όπλα. Η ταινία που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Μπερλινάλε στις 8 Φεβρουαρίου 2015, βασίζεται στο μυθιστόρημα του Μιτς Κάλιν «A Slight Trick of the Mind», που κυκλοφόρησε το 2005. Από τους παραγωγούς του "Λόγου του Βασιλιά". «Παίζω τον αληθινό Σέρλοκ Χολμς που όλοι μας ξέρουμε, που έχει λύσει την υπόθεση της Μπέικερ Στριτ. Πολλά χρόνια αργότερα τον συναντάμε πλέον και έχει γίνει κάπως διαφορετικός σε σχέση με το παρελθόν» δήλωσε ο 75χρονος βρετανός ηθοποιός, ο οποίος αστειεύτηκε για το μακιγιάζ που χρειαζόταν να χρησιμοποιεί για να υποδύεται τον 93χρονο Σέρλοκ Χολμς: «Ήταν λίγο ανησυχητικό, γιατί δεν χρειαζόταν πολλή ώρα για να το επιτύχουμε, λόγω της τεχνικής. Έβαζαν αυτή τη μεμβράνη στο πρόσωπό μου. Είχα ένα καπέλο και ήμουν λίγο καμπούρης. Αλλά μου αρέσει που είμαι στο γυαλί και μπορώ να σας αποδείξω ότι δεν είμαι τόσο γέρος, όσο φαίνομαι στην ταινία». Στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε την Κυριακή στο Βερολίνο, ο πιο νεαρός ηθοποιός του καστ, Μάιλο Πάρκερ εξήγησε πόσο ευτυχής ένιωθε που συμμετείχε σε μια κινηματογραφική παραγωγή, δίπλα στον Γκάνταλφ του Άρχοντα των Δακτυλιδιών: «Έμαθα πολλά από τον Ίαν. Είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος και ένας εξαιρετικός ηθοποιός. Για μένα είναι ο Γκάνταλφ. Μου έμαθε πολλά πράγματα, όπως μικρές ματιές, δισταγμούς. Όλα αυτά κάνουνε μεγάλη διαφορά όταν γυρίζεις μια πολύ καλή ταινία». Ο σκηνοθέτης Μπιλ Κόντον δεν συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον Ίαν Μακ Κέλεν. Έχουν ξαναδουλέψει μαζί στους αριστουργηματικούς «Θεούς και δαίμονες», το 1998. Δίνει για άλλη μια φορά την ευκαιρία στον Μακ Κέλεν να αποδείξει πόσο μεγάλος ηθοποιός είναι. Η παραγωγή Μία πολύ διαφορετική ματιά στον κόσμο του διάσημου ντετέκτιβ. Το 1947, ένας ηλικωμένος πλέον Σέρλοκ Χολμς, επιστρέφει από ένα ταξίδι στην Ιαπωνία στο απομακρυσμένο παραθαλάσσιο σπίτι του, και περνάει το τέλος των ημερών του φροντίζοντας τις μέλισσες του. Μόνη του συντροφιά, η οικονόμος και ο νεαρός γιος της. Παλεύοντας με τις δυνάμεις του μυαλού του που τον εγκαταλείπουν, ο Χολμς βασίζεται στο νεαρό αγόρι για να επαναφέρει τις αναμνήσεις της τελευταίας του υπόθεσης που τον έκαναν να παραιτηθεί. Αναζητεί απαντήσεις στα μυστήρια της ζωής και της αγάπης- πριν να είναι αργά. Βασισμένη στο μυθιστόρημα ASlightTrickoftheMind του Μιτς Κάλιν, Ο Κύριος Χολμς είναι ένας πραγματικός άνθρωπος του οποίου οι περιπέτειες έχουν μετατραπεί σε best-sellers από το φίλο του Τζον Γουάτσον. Γέρος πια και με τις δυνάμεις του να τον εγκαταλείπουν, αναγκάζεται για πρώτη φορά να έρθει σε επαφή με τα συναισθήματα του. Το θέμα της ηλικίας ήταν αυτό που ιντρίγκαρε περισσότερο το σκηνοθέτη Μπιλ Κόντον, όταν τον προσέγγισε η παραγωγός Αν Κάρεϊ. «Βρήκα το σενάριο του Τζέφρι Χάτσερ ιδιαίτερα πλούσιο και ποιητικό. Έχει τη μορφή των ιστοριών του διάσημου ντετέκτιβ γιατί αφορά μια παλιά άλυτη υπόθεση, αλλά εστιάζει στην ηλικία και το μυστήριο του Σέρλοκ», λέει ο ίδιος. «Είναι το μυστήριο που έχει να λύσει τελευταίο- ποιός είναι αφού πια δεν έχει τη διανοητική οξύτητα που τον χαρακτήριζε, και ποιός είναι ο καθένας μας χωρίς τα χαρακτηριστικά που μας καθορίζουν στο τελευταίο στάδιο της ζωής μας;» Ο Χάτσερ συμφωνεί ότι η γοητεία στην ιστορία του Κάλιν, είναι το μέλλον του Χολμς αφού ο Κόναν Ντόυλ τον συνταξιοδότησε στο Σάσεξ να φροντίζει τις μέλισσες του. Είναι αναγκασμένος να κάνει νέους φίλους και συμφιλιωθεί με το γεγονός ότι χάνει το μυαλό του. «Ο Χολμς περιβαλλόταν πάντα από βοηθητικούς χαρακτήρες- την κυρία Χάντσον, το ντόκτορ Γουάτσον, το Μάικροφτ- τώρα όλοι αυτοί έχουν πεθάνει κι έχει μείνει μόνος. Για έναν άνθρωπο χωρίς συναισθηματικά χαρίσματα το να χτίσει νέες σχέσεις είναι πολύ τρομακτικό». «Είναι ένας Σέρλοκ ατελής πια» συνεχίζει ο σεναριογράφος. «Αυτό είχε αρχίσει να φαίνεται τη δεκαετία του ’70 σε ταινίες όπως οι TheSevenPercentSolutionκαι NakedistheBestDisguise – ο Χολμς άρχισε να δείχνει ελαττώματα. Η ιδέα ενός Σέρλοκ με ελαττώματα δεν είναι νέα, αλλά τώρα χάνει πια και το μυαλό του- δε του αρκεί η δυσκολία να δημιουργήσει νέες σχέσεις, αλλά παρακολουθεί και το ταλέντο του να τον εγκαταλείπει. Θέλει να βρει ένα τρόπο να επαναφέρει τις δυνάμεις του, διαφορετικά η ζωή του δεν έχει κανένα νόημα. Νιώθω την απελπισία του και τη μοναξιά του, γιατί δε μπορεί να θυμηθεί γιατί δεν έλυσε αυτή την υπόθεση πριν 30 χρόνια. Ξέρει ότι απέτυχε αλλά δεν ξέρει γιατί και δε μπορεί να προχωρήσει». Ο Χάτσερ επίσης θαυμάζει τους επιδέξιους χειρισμούς του μυθιστορήματος στη μετάβαση από το 1919 που το άλυτο μυστήριο οδήγησε τον Χολμς στη παραίτηση, στο 1947 που βρίσκεται τώρα. «Η τοποθέτηση της ιστορίας στο 1947 είναι ιδιοφυής, γιατί τότε ο Σέρλοκ είναι ένας ξεχασμένος ήρωας, αλλά τα flashback μας μεταφέρουν στις κλασικές ιστορίες του Σέρλοκ και του Γουάτσον με ιδιαίτερη δεξιότητα. Παρόλο που δε δηλώνεται ξεκάθαρα ο Χολμς επισκέπτεται τα συντρίμμια του μυαλού του όταν πηγαίνει στη Χιροσίμα, κι όταν επιστρέφει στην Αγγλία προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή του και τη μνήμη του. Πως επιστρέφει κανείς από τις στάχτες κι επανασυνδέεται με τη ζωή;» Ο Κύριος Χολμς είναι η δεύτερη συνεργασία του σκηνοθέτη Μπιλ Κόντον με τον Ίαν ΜακΚέλεν, μετά το «Θεοί και δαίμονες» (GodsandMonsters). Και στις δύο ταινίες, κεντρικός ήρωας είναι ένας ηλικιωμένος άντρας που βρίσκει παρηγοριά σε ένα αγόρι στην ακμή της ψυχικής και σωματικής του υγείας. Ο Μπιλ Κόντον αναφέρει: «ο Ίαν κι εγώ πάντα θέλαμε να δουλέψουμε ξανά μαζί, αλλά ποτέ δε βρέθηκε κάτι που να θεωρήσω ότι πρέπει να του στείλω. Όταν διάβασα το κύριο Χολμς βρήκα την ευκαιρία που έψαχνα. Αστειευόμασταν συχνά για το πως στην προηγούμενη ταινία ο Ίαν όντας 50 υποδύθηκε ένα χαρακτήρα στα 70 του, και τώρα που είναι 70 υποδύεται το Χολμς στα 93 του. Έχω ένα θέμα να τον κάνω συνέχεια γηραιότερο απ’ ότι είναι στις ταινίες, οπότε λέγαμε ότι πια απομένει να του δώσω το ρόλο του Μαθουσάλα όταν θα είναι 90». Ο Ίαν ΜακΚέλεν μαγεύτηκε από τη βραδύκαυστη ιδιοφυία της ιστορίας. «Είναι ένα μυστήριο, ένα θρίλερ» εξηγεί ο ηθοποιός. «Ο Σέρλοκ Χολμς είναι 93 και ζει ήσυχα φροντίζοντας τις μέλισσες του. Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή». Ο χαρακτήρας του Σέρλοκ Χολμς δεν υπήρξε ποτέ ξανά τόσο δημοφιλής. Οι ιστορίες του έχουν γίνει πρόσφατα κινηματογραφικές ταινίες και σειρές, εμβαθύνοντας στο χαρακτήρα του όσο ποτέ. Ο Ίαν ΜακΚέλεν δεν εκπλήσσεται: «ο κόσμος ιντριγκάρεται από την ιδιωτική ζωή των ντετέκτιβ. Ο Κόναν Ντόιλ μπορεί να το ξεκίνησε, αλλά το ενίσχυσε η Αγκάθα Κρίστι με τη Μις Μαρπλ και τον Πουαρό. Υπάρχουν αμέτρητα βιβλία για τους ντετέκτιβ και τα προσωπικά τους προβλήματα, που μπορεί να είναι αντίθετα με τη δημόσια εικόνα τους. Αυτό σίγουρα συμβαίνει με το Σέρλοκ, γι’ αυτό κι ο κόσμος γυρίζει συνεχώς σε εκείνον». Στο πλευρό του ΜακΚέλεν βρίσκεται η Λόρα Λίνεϊ και ο πρωτοεμφανιζόμενος Μίλο Πάρκερ ως γιος της. «Η κυρία Μονρό δεν εργάζεται πολύ καιρό για τον κύριο Χολμς, αλλά είναι αρκετός ώστε να τον καταλάβει», λέει η Λίνεϊ. «Είναι χήρα με ένα πολύ νεαρό γιο. Η ταινία έχει τοποθετηθεί στην Αγγλία μεταπολεμικά, όταν γονείς και παιδιά συμπεριφέροταν πολύ διαφορετικά μεταξύ τους απ’ότι σήμερα. Θρηνεί ακόμα και κουβαλάει τα τραύματα του πολέμου που κόστισαν στη χώρα και την οικογένεια της. Ο γιος θυμάται αμυδρά τον πατέρα του που σκοτώθηκε σ’ αυτό τον πόλεμο και εκείνη προσπαθεί συνεχώς να τον προστατέψει από την αλήθεια. Η ζωή όμως δίπλα σε ένα γερασμένο Σέρλοκ Χολμς προκαλεί την περιέργεια του μικρού και οι δυο τους θα αναπτύξουν μια ιδιαίτερη σχέση». Ο τρίτος χαρακτήρας, είναι ο Ρότζερ, ο δεκάχρονος γιος της κυρίας Μονρό. Η εύρεση του μικρού Ρότζερ ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για το Μπιλ Κόντον. «Τόσα πολλά από την ταινία εξαρτώνται στη σχέση των τριών χαρακτήρων. Ο Ρότζερ μαγεύεται από τον Χολμς και θέλει να του μοιάσει. Ο Μίλο Πάρκερ είναι πολύ φυσικός, κάτι που θέλεις οπωσδήποτε από ένα μικρό αγόρι ηθοποιό, αλλά ήταν και πολύ αποφασιστικός. Το μόνο μου άγχος ήταν πως ο μίκρος θα έβγαζε τον πόνο και την απώλεια αλλά ο Μίλο ήταν εξαιρετικός». Το καστ των Βρετανών ηθοποιών συμπληρώνει ο Ιάπωνας Χιρογιούκι Σανάντα. «Φοβήθηκα αρχικά ότι μπορεί να είναι πολύ μικρός ο ρόλος για το Χίρο» λέει ο Κόντον. «Του ταίριαζε όμως τόσο πολύ, και είναι ένας ηθοποιός με κλασική παιδεία που δε του δίνεται συχνά η ευκαιρία να το δείξει. Ήταν τρομερό προνόμιο να ΄παρακολουθώ την άμεση χημεία και τον αλληλοσεβασμό που είχαν με το Ίαν- κάποιες σκηνές στην ταινία δε θα μπορούσαν να είχαν γίνει χωρίς την εκπληκτική δουλειά του Χίρο». «Είχαμε μαζί μας τον καλύτερο ηθοποιό για το ρόλο» συμπληρώνει ο ΜακΚέλεν. «Ο Χίρο πρόσθεσε τόσα στοιχεία στο ρόλο από την κουλτούρα και την εμπειρία του, που ένιωθε ότι ήμουν δίπλα στον πραγματικό Ουμεζάκι και όχι στον ηθοποιό που τον υποδυόταν». Το καστ Ίαν ΜακΚέλεν- ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ Γεννημένος στην Αγγλία, ο 75χρονος πια Ίαν ΜακΚέλεν, αποφοίτησε από το Πανπιστήμιο του Cambridge University κι από το 1961 εργάζεται ασταμάτητα για το Βρετανικό Θέατρο. Έχει αποσπάσει για τις ερμηνείες του βραβεία Olivier για τα Macbeth(1976-78); TheAlchemist(1977); Bent (1979); WildHoney (1984) και RichardIII(1990): Βραβεία Evening Standard για τα Coriolanus (1984) και Othello (1989) και Ειδική Μνεία για τη Συνεισφορά του στο Βρετανικό Θέατρο(2009). Το 1981, απέσπασε όποιο βραβείο υπήρχε συμπεριλαμβανομένου ενός Tony για την παραγωγή του Broadway, Amadeus. To 1991 χρίστηκε ιππότης για τη συνολική συνεισφορά του στο θέατρο. Είναι συνιδρητής του Stonewall UK, που υπερασπίζεται ισάξια δικαιώματα για τους ομοφυλόφιλους. Το 2008 η ίδια η Βασίλισσα τον διόρισε Εταίρο της Τιμής για τη συνεισφορά του στις τέχνες και τον αγώνα για ισότητα. Ο Ίαν ΜακΚέλεν έχει τιμηθεί με περισσότερα από 50 Βραβεία για τις ερμηνείες που έχει δώσει στο περίπου μισό αιώνα της καριέρας του. Είναι παγκοσμίως αναγνωρίσιμος ως Magneto στις ταινίες X-Men και ως Γκάνταλφ στις τριλοφίες Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών και TheHobbit. Έλαβε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ με την ερμηνεία του στην ταινία του Μπιλ Κόντον «Θεοί και δαίμονες» το 1998. Για την ερμηνεία του στο σανίδι ως Ριχάρδος Γ’ ονομάστηκε Ευρωπαίος Ηθοποιός για τη χρονιά 1996. Στη μικρή οθόνη εμφανίζεται στη σειρά Vicious. Για τις ερμηνείες του υπήρξε πέντε φορές υποψήφιος για Βραβείο Emmy- πιο πρόσφατα για τα KingLear (2008) και Extras (2006). Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του: www.mckellen.com. Λόρα Λίνεϊ- ΚΥΡΙΑ ΜΟΝΡΟ Η Λόρα Λίνεϊ είναι αμερικανίδα ηθοποιός για τον κινηματογράφο την τηλεόραση και το θέατρο. Υπήρξε τρεις φορές υποψήφια για Όσκαρ, τρεις φορές για Βραβείο Tony, μια για BAFTA, και πέντε φορές γιθα Χρυσή Σφαίρα. Έχει τιμηθεί με δύο Χρυσές Σφαίρες και τέσσερα Βραβεία Emmy. Έχει εμφανιστεί σε πάρα πολλές παραγωγές του Broadway, με σημαντικότερες ίσως TimeTimesStillκαι SightUnseen του Ντάνιελ Σάλιβαν, και την TheCrucible του Άρθουρ Μίλερ, στο πλευρό του Λίαμ Νίσον. Μίλο Πάρκερ- ΡΟΤΖΕΡ Ο 12χρονος Μίλο Πάρκερ εκπαιδεύτηκε στη θεατρική εταιρία Youngblood κι έκανε το ντεμπούτο του RobotOverlords που θα κυκλοφορήσει το 2015. Ακολούθησε ο πρωταγωνιστικός στο Ghosthunters: OnIcyTrails του Τόμπι Μπάουμαν το οποίο επίσης θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2015. Ο Κύριος Χολμς είναι η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του. Χιρογιούκι Σανάντα- ΚΥΡΙΟΣ ΟΥΜΕΖΑΚΙ Ο Σανάντα ξεκίνησε την καριέρα του σε ηλικία 5 ετών, ενώ πολύ αργότερα απέσπασε το Βραβείο της Ιαπωνικής Ακαδημίας για το ρόλο του στο TheTwilightSamurai. Η ταινία ήταν επίσης υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Έκανε αίσθηση στο αμερικανικό κοινό όταν πρωταγωνίστησε στο πλευρό του Τομ Κρουζ στο Ο τελευταίος Σαμουράι (TheLastSamurai). Στην τηλεόραση, εμφανίστησε στο Revenge, του ABC, και σε πολλά επεισόδια του Lost. Είναι ένας από τους ελάχιστους ηθοποιούς που συμμετείχε στο θίασο του Royal Shakespeare Company, και την παραγωγή του Βασιλιά Λιρ. Ο Σανάντα έχει μαύρη ζώνη στο καράτε, γνωρίζει παραδοσιακούς ιαπωνικούς χορούς και ξιφομαχία. Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΜΠΙΛ ΚΟΝΤΟΝ Ο Μπιλ Κόντον είναι αναγνωρισμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Δούλεψε με τον Ίαν ΜακΚέλεν για πρώτη φορά στην ταινία «Θεοί και Δαίμονες», που του χάρισε την πρώτη υποψηφιότητα για Βραβείο Όσκαρ, ενώ ο ίδιος ήταν υποψήφιος στην Κατηγρία Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου. Ο Κόντον έγραψε και σκηνοθέτησε και το «Ας Μιλήσουμε για το Σεξ» (Kinsey), με τους Λίαμ Νίσον και Λόρα Λίνεϊ, ενώ έλαβε τη δεύτερη υποψήφιοτητα του για Όσκαρ Σεναρίου για τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του μιούζικαλ Chicago. Η μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη της επιτυχίας του Broadway - Dreamgirls χάρισε στη Τζένιφερ Χάντσον μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου. Ο Κόντον έχει σκηνοθετήσει επίσης τα TheTwilightSaga: BreakingDawnParts 1 and 2 και TheFifthEstate, με τους Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Ντάνιελ Μπρουλ. Πρόσφατα σκηνοθέτησε την πρώτη του θεατρική παραγωγή SideShow. Φιλμογραφία Mr. Holmes - Ο Κύριος Χολμς (2015) The Fifth Estate - Ο Ανθρωπος που Πούλησε τον Κόσμο (2013) Breaking Dawn: Part 2 - Χαραυγή: Μέρος 2 (2012) Breaking Dawn: Part 1 - Χαραυγή: Μέρος 1 (2011) Dreamgirls (2006) Kinsey - Kinsey: Ας Μιλήσουμε για το Σεξ (2004) The Devil and Daniel Webster - Οδηγός Ευτυχίας (2003) (Σενάριο) Chicago - Σικάγο (2002) (Σενάριο) Gods and Monsters - Θεοί και Δαίμονες (1998) Candyman: Farewell to the Flesh - Candyman: Αποχαιρετισμός στη Σάρκα (1995) F/X2 - Θανάσιμες Ψευδαισθήσεις (1991) (Σενάριο) |