Back Up Next
Στην καρδιά του χειμώνα

Winter's Bone. ΗΠΑ, 2010. Σκηνοθεσία: Ντέμπρα Γκράνικ. Σενάριο: Γκράνικ & Αν Ροσελίνι. Ηθοποιοί: Τζένιφερ Λόρενς, Τζον Χοκς, Κέβιν Μπρέζναχαν. 99'

Ενα νεαρό κορίτσι έρχεται σε σύγκρουση με μια απομονωμένη, μπλεγμένη σε παρανομίες, κοινωνία, σε μια βουτηγμένη σε σκοτεινή ατμόσφαιρα, συγκλονιστική ταινία.

 

Η Ρι είναι μια 17χρονη κοπέλα που προσπαθεί να προστατέψει τα δύο μικρότερα αδέρφια της. Μόνο που χρειάζεται να είναι πολύ δυνατή, μια και ζει σε μια άγρια, απομονωμένη περιοχή, όπου αντιμετωπίζει μια απειλητική, ανδροκρατούμενη κοινωνία, που προσπαθεί να την εμποδίσει από το να ανακαλύψει την αλήθεια για την πατέρα της. Εναν πατέρα που, ελεύθερος από τη φυλακή με εγγύηση, έχει εξαφανιστεί, με αποτέλεσμα η οικογένεια να κινδυνεύει να χάσει το σπίτι της.

Στον κόσμο του φιλμ νουάρ, τοποθετημένο στην αμερικανική επαρχία, μας μεταφέρει η σκηνοθέτρια/σεναριογράφος Ντέμπρα Γκράνικ, με τη δεύτερη αυτή ταινία της, βραβευμένη στο Φεστιβάλ του Σάντανς και υποψήφια για 4 Οσκαρ.

Η ιστορία εκτυλίσσεται σε μια φτωχική, απομονωμένη, αμερικανική κοινότητα του Οζαρκ, κοινότητα που θυμίζει εκείνη στην ταινία «Οταν ξέσπασε η βία» του Τζον Μπούρμαν. Αφιλόξενη κοινότητα, μπλεγμένη σε παράνομο εμπόριο ποτών και ναρκωτικών, με την οποία η Ρι (στον ρόλο η άγνωστη αν και εξαιρετική, υποψήφια για Οσκαρ πρώτου ρόλου, Τζένιφερ Λόρενς) έρχεται σε σύγκρουση με την πεισματική επιμονή της να ανακαλύψει τον πατέρα της - «αν συνεχίσεις να κάνεις ερωτήσεις θα καταλήξεις μαζί με τα γουρούνια», της λέει σε μια στιγμή μια γειτόνισσα. Αποτέλεσμα, ένα συναρπαστικό θρίλερ, δοσμένο με απλούς, χαμηλούς τόνους, απ' όπου βγαίνουν απαρατήρητα στην επιφάνεια οι καταπιέσεις και οι πικρές απογοητεύσεις που έχει δημιουργήσει η συγκεκριμένη κοινωνική δομή.

Ο θάνατός του η ζωή ΅ου

Η πιο καλοπληρω΅ένη απάντηση στην καρικατούρα των αδελφών Κόεν από την ανεξάρτητη, ξεροκέφαλη και ταλαντούχα 48άρα Ντέ΅πρα Γκράνικ στην ταινιάρα που φέρει τον ανατριχιαστικό τίτλο «Winter’s Bone» («Στην καρδιά του χει΅ώνα»). Μαζί ΅ε το «Blue Valentine» οι δύο ΅εγάλες στιγ΅ές του American Cinema και του 2010!

Καλοπληρω΅ένη γιατί είναι λιτή σαν φιλέτο οικολογικής διατροφής. Γιατί πρωταγωνιστές, ΅αζί ΅ε τους ηθοποιούς, είναι κάθε αντικεί΅ενο και κάθε ίχνος απ’ αυτό το α΅ερικανικό, αλλά στην όψη και την εξαθλίωση σαν τριτοκοσ΅ικό πεδίο επιπέδου Αφγανιστάν και ακό΅απιο κάτω. Γιατί το οικογενειακό δρά΅α σεόλη την διάρκεια αυτών των ενενήντα λεπτών διαπλέκεται σαν σταυροβελονιά ΅ε την κόλαση της κοινωνίας αλλά και ΅ε το σκοτεινό, νοσηρό θρίλερ. Και γιατί η θέληση και το ακατάβλητο πείσ΅α αυτής της ΅ικρής κοπελιάς δικαιώνεται στη συνείδηση του θεατή επειδή λειτουργεί και προκύπτει οργανικάαπό την ιστορία. Αντίθετα ΅ε τον θρησκευτικόφοντα΅ενταλισ΅ό της Μάτι Ρος (ΧέιλιΣτάινφελντ) στο «Αληθινό θράσος» που διψάει για ανθρώπινο αί΅α, η επίσης ΅ικρή Ρι (Τζένιφερ Λόρενς), ηρωίδα του «Winter’ s bone» αναζητεί ένα τεκ΅ήριο από τον νεκρό πατέρα της προκει΅ένου να επιζήσει, αυτή ΅ε τα αδέλφια της και την κατάκοιτη΅ητέρα τους. Ο θάνατός του η ζωή ΅ας!

Οταν ο κορυφαίος Αρθουρ Μίλερ (1915-2005) υπέγραφε το απόλυτο αριστούργη΅ά του «Ο θάνατος του ε΅ποράκου» (Death of a salesman), ήταν αδιανόητο να φανταστεί την ση΅ερινή ύστερα από εξήντα χρόνια ΅ετάλλαξη του «Ε΅ποράκου» του. Ο Ουίλι Λό΅αν, ΅ε ασφαλιστήριο ζωής, προαγοράζει το ΅έλλον των παιδιών του, σκηνοθετώντας τοντροχαίο θάνατό του. Στην εποχή του, το πιο ακραίο τί΅η΅α που ΅πορούσενα πληρώσει κάποιος Desperado στα σαγόνια ενός αχόρταγου καρχαρία. Ο Τζέσαπ Ντόλι, πατέρας της ΅ικρής Ρι, ο ΅εταλλαγ΅ένος ση΅ερινός ε΅ποράκος, πουλάει το το΅άρι του στον διάβολο ψήνοντας κρακ. Για ΅ερικές πενταροδεκάρες ΅ε τις οποίες θα κοροϊδέψουν την πείνα τους τα τέσσερα ΅έλη της οικογένειάς του σ’ αυτή τη γιγαντιαία, αλλά ξεχαρβαλω΅ένη τρύπα των ΗΠΑ. Ετσι ακριβώς. Πρόκειται - αλλά στην ταινία δεν ονο΅ατίζεται - για το Dustball («δοχείο σκόνης»), περιοχή που αρχίζει από το τέρ΅α του Αρκανσο και περνάει από Μιζούρι και Νε΅πράσκα. Το παρατσούκλι το κέρδισε από την καταστροφή που προκάλεσαν οι εντατικές καλλιέργειες ΅εταβάλλοντας την περιοχή σ’ ένα επικών διαστάσεων κρανίου τόπο. Μπροστά σ’ αυτή τη ΅ετατροπή της ανθρώπινη ύπαρξης σε κάτι φτηνότερο καιπιο αναλώσι΅ο από τα σκουπίδια, η ζωή στις πλίνθινες καλύβες της Αφρικής ΅οιάζει ΅ε αθηναϊκό ρετιρέ. Κάθε κουρέλι που φοράνε αυτά τα ζωντανά ζό΅πι οδηγη΅ένα στα ναρκωτικά σαν ΅οναδική επιλογή για ΅ια΅πουκιά ΅πο΅πότα,φωνάζει σε όλη τηνδιάρκεια της ταινίας «Help, Ι am dying!». Θεέ΅ου, η κόλαση επί της Γης.

Το ΅εροκά΅ατο του τρό΅ου. Για ένα πιάτο φασόλια. «Αν καλλιεργούσε ΅αριχουάνα, τώρα θα ζούσε οπατέρας σου » λέει ένας ΅πάτσος στη Ρι. Το ΅οναδικό ίχνος οργανω΅ένης Πολιτείας σ’ αυτή την τρύπα. Ο χορός του θανάτου. Γιατί όλοι, φίλοι και συγγενείς, κολυ΅πάνε στα ίδια αφοδευτήρια. Γιατί η εξαθλίωση πορεύεται ΅ε το έγκλη΅α. Είπα΅ε ο θάνατός σου η ζωή ΅ου. Από τα πάνω προς τα κάτω. Ετσι, αυτός ο θηλυκός ΅ικρός άγγελος πρέπει τώρα ναβρει το λείψανο του νεκρούπατέρα της. Ενα τεκ΅ήριο του πτώ΅ατός του. Ας πού΅ε ένα κο΅΅ένο δακτυλάκι από το οποίο θα πιστοποιηθεί η ταυτότητά του. Τότε ΅όνο οι δανειστές θα καθυστερήσουν την εκποίηση της καλύβας του Τζέσαπ Ντόλι. Το δακτυλικό αποτύπω΅α του νεκρού, λίγες εβδο΅άδες ζωής για τη Ρι και την οικογένειά της.Πρέπει λοιπόν να ψάξει, να ρωτήσει να ΅άθει και κάτι από το πτώ΅α του πατέρα της να κόψει. Τι είπατε; Κόλαση; Κάτι χειρότερο.Αισθάνθηκα σα να ΅ε πριονίζουν ταδόντια του Αδη.

Η Ντέ΅πρα Γκράνικ οδηγεί την πρωταγωνίστριά της και την πλοκή ΅ε την ίδια κυνική, ξερήλιτότητα. Στ’αυτιά ΅ου σαν γδούπος όταν ο απελπισ΅ένος πέφτει από τον γκρε΅ό και το πτώ΅α του δια΅ελίζεται από βράχο. Πορτρέτα ανθρώπων ενσω΅ατω΅ένα, αφο΅οιω΅ένα και αλεσ΅ένααπό τις ΅υλόπετρες αυτής της πινακοθήκης τεράτων. Υπόδειγ΅α δωρικής σκηνοθεσίας. Μια αόρατη αλλά σαν γροθιά στο στο΅άχι προσπάθεια να ταυτιστεί η ΅υθοπλασία ΅ε ΅ια αληθινή ΅αρτυρία. Υποκλίνο΅αι σ’ αυτή την κολασ΅ένη αγιογραφία ενός θηλυκού α΅ερικανού Ντοστογιέφσκι ΅ε το όνο΅α Ντέ΅πρα Γκράνικ!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΝΤΕΜΠΡΑ ΓΚΡΑΝΙΚ

1. Τι σας οδήγησε να επιλέξετε το WINTER’S BONE και να το σκηνοθετήσετε;

Διάβασα το βιβλίο σε μία ανάγνωση. Είχα χρόνια να το κάνω αυτό με οποιοδήποτε βιβλίο. Είχα μεγάλη αγωνία να δω πως θα επιβίωνε τελικά η Ρι. Είχε την αίσθηση ενός παλιομοδίτικου παραμυθιού, και μία ατμόσφαιρα που το μυαλό μου προσπαθούσε να εξορκίσει. Επίσης, δεν μου δίνεται συχνά η ευκαιρία να φανταστώ τη ζωή μου σε συνθήκες όπως της Ρι.

2. Συνεργαστήκατε με το συγγραφέα του βιβλίου Ντάνιελ Γούντρελ, για να γίνει αυτή η ταινία;

Για να ξεκινήσουμε, εγώ, η παραγωγός ’ν Ροσελίνι και ο Ντάνιελ Γούντρελ συναντηθήκαμε στη βάση του τελευταίου, το Μιζούρι για να συζητήσουμε. Κοιτάξαμε σπηλιές, σπίτια, φωτογραφίσαμε αυλές, δρόμους, δάση και μιλήσαμε με τραγουδιστές, λαογράφους και ντόπιους για να πιάσουμε το νόημα της κουλτούρας του Όζαρκ. Μετά από αυτή τη συνάντηση ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι. Μάθαμε επίσης, ότι θα έπρεπε να έχουμε μαζί μας ένα ντόπιο για οδηγό και για να πείσει την κοινότητα να δουλέψει μαζί μας.

3. Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με τη Τζένιφερ Λόρενς.

Η Τζεν έβαλε το ρόλο αυτό στην καρδιά της και δούλεψε πολύ σκληρά για να μπει στον κόσμο της Ρι. Χρησιμοποίησε τις γνώσεις της, από τις ρίζες που έχει από το Κεντάκι για το κυνήγι, την ξυλοκοπία κι άλλες τέτοιες δεξιοτεχνίες. Η προφορά της ήταν ήδη πολύ καλή για τη Ρι. Αν και το σενάριο είχε εκφράσεις που σ’ εμένα φάνταζαν πολύ ξένες, η Τζένιφερ ήξερε ήδη κάποιες από αυτές, καθώς τις είχε ακούσει μεγαλώνοντας. Όταν έφτασε στο Μιζούρι για τα γυρίσματα, δούλεψε πολύ κοντά με την οικογένεια στην οποία ανήκε το σπίτι. Έμαθε να χειρίζεται τον εξοπλισμό, όλα τα ονόματα των σκύλων και δέθηκε με τα παιδιά. Συχνά αυτοσχεδίαζε κι έκανες πρόβες μαζί τους για να τα διευκολύνει. Μάθαινε συνέχεια, απορροφούσε γνώσεις κι εμπειρίες και προκαλούσε τον εαυτό της. Νοιώθω πολύ τυχερή που είχαμε την ευκαιρία να δουλέψουμε μαζί.

4. Πως βλέπετε τη Ρι ως χαρακτήρα;

Η Ρι είναι αφοσιωμένη να αναθρέψει τα αδέρφια της. Τη βλέπω σα μια λέαινα που προσπαθεί να προστατέψει την περηφάνια της. Είναι επίσης μια έφηβη που νοιώθει αβοήθητη όταν όλοι οι ενήλικες γύρω της φαίνεται να παίρνουν λάθος αποφάσεις. Το μόνο που της μένει είναι να προσπαθεί να μένει διαφορετική. Σε θέματα δικαιοσύνης δεν δέχεται το «όχι» ως απάντηση. Θαυμάζω την επιμονή της και το γεγονός ότι δεν τα παρατά.

5. Πως εξοικειωθήκατε με τους χαρακτήρες και τι κάνατε για να δημιουργήσετε το φυσικό τους περιβάλλον για να πείτε αυτή την ιστορία;

Ξεκινήσαμε κάνοντας έρευνα σε μια οικογένεια που ζούσε σε μια τοποθεσία που έμοιαζε με αυτή του βιβλίου. Έπρεπε να βρούμε μια οικογένεια που θα μας άφηνε να δούμε το σπίτι της, τα ρούχα τους, τα αντικείμενα τους, το δείπνο τους, που θα μας άφηνε να τους βλέπουμε να κυνηγούν, να φροντίζουν τα ζώα τους και πως αντιμετωπίζουν τα προβλήματα τους. Ήμασταν αρκετά τυχεροί ώστε να τους βρούμε. Για να δημιουργήσουμε ένα φυσικό περιβάλλον, γυρίσαμε στην πραγματική ιδιοκτησία μιας ντόπιας οικογένειας. Βρήκαμε ρούχα, καθώς οι ντόπιοι ήταν πρόθυμοι να ανταλλάξουν τα παλιά τους ρούχα με καινούρια. Επίσης, συμμετείχαν και πολλοί ντόπιο στην ταινία, οι οποίο συχνά διορθώνανε την προφορά των ηθοποιών, και μας δίνανε οδηγίες γενικότερα.

6. Τα WINTER’S BONE και Μέχρι το Κόκαλο (Down to the Bone) (Sundance 2004), ασχολούνται και τα δύο με γυναικείους χαρακτήρες που αγωνίζονται σε πολύ δύσκολες καταστάσεις στους κεντρικούς ρόλους. Είναι σύμπτωση ή σας ελκύουν αυτές οι ιστορίες;

Με ελκύουν οι ιστορίες για χαρακτήρες που έχουν να λύσουν το γρίφο, πως θα κάνουν τη ζωή τους να δουλέψει. Συχνά αυτό έχει να κάνει με πολύ δύσκολες αποφάσεις. Με ελκύει και η κωμωδία επίσης πολύ, ειδικά το είδος που ασχολείται με τους παραλογισμούς της ζωής. Κάποιος κάποτε μου είπε ότι μερικοί άνθρωποι κάνουν τεράστια βήματα, φτάνουν ψηλά, ενώ για άλλους η ίδια προσπάθεια τους μετακινεί ένα εκατοστό. Αυτούς τους ανθρώπους θέλω να απεικονίσω.

ΒΡΑΒΕΙΑ & ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ:

ΟΣΚΑΡ

Υποψήφιο για 4 Όσκαρ: Καλύτερης Ταινίας, Β’ Ανδρικού Ρόλου (Τζον Χοκς), Α’ Γυναικείου Ρόλου (Τζένιφερ Λόρενς) , Προσαρμοσμένου Σεναρίου

ΧΡΥΣΕΣ ΣΦΑΙΡΕΣ

Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας σε δραματική ταινία (Τζένιφερ Λόρενς)

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΑΝΤΑΝΣ 2010

Μέγα Βραβείο Κριτικής Επιτροπής

Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου

Βραβείο Humanitas

ΒΡΑΒΕΙΑ SCREEN ACTORS GUILD

Υποψηφιότητα Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας και Β’ Ανδρικού Ρόλου

ΒΡΑΒΕΙΑ SPIRIT

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού Ρόλου και Φωτογραφίας.

ΒΡΑΒΕΙΑ GOTHAM

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Συνολικής Ερμηνείας

Υποψηφιότητα για Καλύτερη Πρωτοεμφανιζόμενη Ηθοποιό και Βραβείο Κοινού

NATIONAL BOARD OF REVIEW

Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ηθοποιού

ΒΡΑΒΕΙΑ BFCA CRITICS' CHOICE MOVIE

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Νέου Ηθοποιού

NATIONAL SOCIETY OF FILM CRITICS

Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ταινίας

ΒΡΑΒΕΙΑ SATELLITE

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Προσαρμοσμένου Σεναρίου

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ HOLLYWOOD

Βραβείο New Hollywood

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ PALM SPRINGS

Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού (Τζένιφερ Λόρενς)

LOS ANGELES FILM CRITICS ASSOCIATION

Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού

VILLAGE VOICE CRITICS POLL

Βραβεία Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού

Δεύτερο βραβείο Β’ Γυναικείου

INDIEWIRE CRITICS POLL

Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου

ONLINE FILM CRITICS SOCIETY

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού, Προσαρμοσμένου Σεναρίου

ALLIANCE OF WOMEN FILM JOURNALISTS

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β’ Ανδρικού, Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Συνολικού καστ, Φωτογραφίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού, Επιτεύγματος από γυναίκα στη βιομηχανία του Κινηματογράφου

THE WOMEN FILM CRITICS CIRCLE

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας από γυναίκα Σκηνοθέτη, Καλύτερης Νέας Ηθοποιού, Βραβείο Adrienne Shelly : για την αντίθεση στη βία κατά των γυναικών

BRABEIO USC LIBRARIES SCRIPTER

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερου Προσαρμοσμένου Σεναρίου

WASHINGTON, D.C. AREA FILM CRITICS

Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερου Προσαρμοσμένου Σεναρίου και Β’ Ανδρικού Ρόλου

TORONTO FILM CRITICS ASSOCIATION

Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού

SAN FRANCISCO FILM CRITICS CIRCLE

Βραβείου Καλύτερου Β’ Ανδρικού Ρόλου

CHICAGO FILM CRITICS ASSOCIATION

Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Καλύτερης Ηθοποιού, Β’ Ανδρικού Ρόλου

DETROIT FILM CRITICS SOCIETY

Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού, Συνολικού καστ, Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου

Υποψήφιο για Βραβείο Β’ ανδρικού ρόλου, Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας

LONDON CRITICS CIRCLE

Υποψηφιότητα για Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού

HOUSTON AREA FILM CRITICS

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Καλύτερης Ηθοποιού

INDIANA FILM JOURNALISTS ASSOCIATION

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας

Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Ηθοποιού και Β’ Ανδρικού Ρόλου

ST. LOUIS FILM CRITICS ASSOCIATION

Δεύτερο βραβείο Καλύτερου Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Β’ Ανδρικού Ρόλου, Ταινίας Arthouse

SOUTHEASTERN FILM CRITICS ASSOCIATION

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας

Δεύτερο Βραβείο Καλύτερης ηθοποιού, Συνολικού Καστ, Προσαρμοσμένου Σεναρίου

PHOENIX FILM CRITICS SOCIETY

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ηθοποιού, Ταινίας

SAN DIEGO FILM CRITICS SOCIETY

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Ηθοποιού, Β’ Ανδρικού Ρόλου

Υποψήφιο για Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου, Σκηνοθεσίας, Προσαρμοσμένου Σεναρίου, Συνολικού Καστ

DALLAS/FT. WORTH FILM CRITICS ASSOCIATION

Δεύτερο βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού, Καλύτερης Ανεξάρτητης Παραγωγής

LAS VEGAS FILM CRITICS SOCIETY

Υποψηφιότητα Καλύτερης Ηθοποιού, Νέας Ηθοποιού

UTAH FILM CRITICS ASSOCIATION

Υποψηφιότητα για Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερης Ηθοποιού, Β’ Ανδρικού Ρόλου

FLORIDA FILM CRITICS CIRCLE

Βραβείο Breakout

DUBLIN FILM CRITICS CIRCLE

Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού, Καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης

CENTRAL OHIO FILM CRITICS ASSOCIATION

Δεύτερο Βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου, Καλύτερης Ηθοποιού

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Β’ Ανδρικού ρόλου, Προσαρμοσμένου Σεναρίου

VANCOUVER FILM CRITICS CIRCLE

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού, Β’ Ανδρικού Ρόλου

ΒΡΑΒΕΙΑ BRITISH INDEPENDENT FILM

Υποψήφιο για Βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

ΒΡΑΒΕΙΑ LONDON EVENING STANDARD

Υποψήφιο για Βραβείο Τεχνικού Επιτεύγματος

ΤΟ ΚΑΣΤ

ΤΖΕΝΙΦΕΡ ΛΟΡΕΝΣ (ΡΙ)

Οι New York Times την τοποθέτησαν στη λίστα των 50 ανθρώπων που θα πρέπει κανείς να παρακολουθεί στο μέλλον. Η πιο πρόσφατη εμφάνιση της ήταν στο Τα Σύνορα της Μοναξιάς (THE BURNING PLAIN), μαζί με τις Σαρλίζ Θέρον και Κιμ Μπέισινγκερ. Η ταινία προβλήθηκε πρώτη φορά στο 65ο Φεστιβάλ της Βενετίας, όπου η Λόρενς τιμήθηκε με το βραβείο Marcello Mastroianni ως η Καλύτερη Νέα Ηθοποιός. Πρόσφατα ολοκλήρωσε και το Ο ’λλος μου Εαυτός (THE BEAVER), που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί η Τζόντι Φόστερ. Είχε επίσης τον πρωταγωνιστικό στο POKER HOUSE, για το οποίο τιμήθηκε με το Βραβείο Εξαιρετικής Ερμηνείας από το Φεστιβάλ του Λος ’ντζελες. Συμμετείχε επίσης στα GARDEN PARTY, DRILLBIT TAYLOR και WAVERLY HILLS.

Στην τηλεόραση, εμφανίστηκε στην Τρίτη σεζόν του The Bill Engvall Show του TBS. Εμφανίστηκε ακόμα στα Cold Case, Medium, Not Another High School Show και Ντεντέκτιβ Monk.

Γεννημένη και μεγαλωμένη στη Λούισβιλ του Κεντάκι, ξεκίνησε την καριέρα της στα 14 χρόνια της.

ΤΖΟΝ ΧΟΚΣ (ΤΙΑΡΝΤΡΟΠ)

Ο Τζον Χοκς πρωταγωνίστησε στο Εγώ Εσύ και Όλοι Οι Γνωστοί (ME AND YOU AND EVERYONE WE KNOW), που απέσπασε το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σάντανς και τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ των Καννών.

’λλες ταινίες που συμμετείχε είναι τα AMERICAN GANGSTER, MIAMI VICE, S.DARKO, A SLIPPING DOWN LIFE, Η Ταυτότητα (IDENTITY) , Ξεπερνώντας τα Όρια (PLAYING GOD), Καταιγίδα (THE PERFECT STORM), Από το Σούρουπο Ως την Αυγή (FROM DUSK TILL DAWN) και HARDBALL.

Πρωταγωνίστησε επίσης κι έκανε την παραγωγή στο BUTTLEMAN για το οποίο έλαβε το βραβείο Εξαιρετικής Ερμηνείας στο Φεστιβάλ της Σεντόνα και το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ του Ντιπ Έλλουμ.

Στη μικρή οθόνη, συμμετείχε στην επιτυχία Lost, όπως και στα Deadwood και Eastbound & Down.

Γεννημένος και μεγαλωμένος στη Μινεσότα, μετακόμισε στο Ώστιν, όπου ξεκίνησε την καριέρα του ως μουσικός και ηθοποιός. Ήταν συνιδρυτής της θεατρικής εταιρίας Big State Productions.

Σήμερα ζει στο Λος ’ντζελες, όπου γράφει, συνθέτει και ερμηνεύει με τη μπάντα του, τους King Straggler. Πρόσφατα τον είδαμε στο Μοιραίες Αποφάσεις (SMALL TOWN SATURDAY NIGHT), στο πλάι του Κρις Πάιν, ενώ για το μέλλον ετοιμάζει το EVERYTHING WILL HAPPEN BEFORE YOU DIE.

Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ

ΝΤΕΜΠΡΑ ΓΚΡΑΝΙΚ

Η Ντέμπρα Γκράνικ πήρε το μεταπτυχιακό της τίτλο στον κινηματογράφο από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Εκεί κέρδισε βραβείο για τη μικρού μήκους της SNAKE FEED (1997). Παρακολούθησε τα εργαστήρια Σκηνοθεσίας και Σεναρίου στο Ινστιτούτο του Σάντανς, όπου ανέπτυξε το Snake Feed σε μεγάλου μήκους ταινία.

Έκανε την πρεμιέρα της με το Μέχρι το Κόκαλο (DOWN TO THE BONE) στο Φεστιβάλ του Σάντανς το 2004, όπου απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Η ταινία προβλήθηκε σε διεθνή φεστιβάλ και απέσπασε το βραβείο Διεθνούς Κριτικής στο φεστιβάλ της Βιέννης, μεταξύ άλλων. Το 2010 ολοκλήρωσε το Στην Καρδιά του Χειμώνα (WINTER'S BONE), που απέσπασε το Μέγα Βραβείο της κριτικής επιτροπής στο Σάντανς, το Βραβείο Σεναρίου, ήταν υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας σε δραματική ταινία (Τζένιφερ Λόρενς), και για 4 Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Α’ Γυναικείου Ρόλου, Β΄ Ανδρικού και Προσαρμοσμένου Σεναρίου) .

Back Home Up Next