Last Night ΗΠΑ, 2010. Σκηνοθεσία-σενάριο: Μάσι Ταντζεντίν. Ηθοποιοί: Κίρα Νάιτλι, Σαμ Γουέρδινγκτον, Εβα Μέντες, Γκιγιόμ Κανέ, Γκρίφιθ Νταν. 90' Με το θέμα της απιστίας - και πότε αυτή αρχίζει, με το σεξ, με ένα ραντεβού ή και απλά με μια σκέψη;- καταπιάνεται, με λεπτότητα και διεισδυτικότητα, η σεναριογράφος Μάσι Ταντζεντίν στην πρώτη της αυτή σκηνοθεσία. Η απιστία έχει δύο όψεις Παιδιά, ΅η σας ψαρώνουν. Η διπλή απιστία στη διπλή ιστορία «Χθες βράδυ» (Last Night) που σκηνοθέτησε η πρωτοε΅φανιζό΅ενη Μάσι Ταντζεντίν ένα φιλμ στέρεο και τί΅ιο Μου άφησε τα ίχνη του. Κάτι είναι κι αυτό. Γιατί διαθέτει επεξεργασ΅ένη δρα΅ατουργία. Γιατί παίζει ΅ε τα βλέ΅΅ατα και τις σιωπές. Γιατί οι ερ΅ηνείες είναι συγκρατη΅ένες και σωστές. Και γιατί η ψυχολογία των δύοπρωταγωνιστών παραπέ΅πει σε κάτι αληθινό. Οτι συνήθως η ανδρική απιστία είναι σεξουαλική. Προφανώς επειδή ο άντρας σκέφτεται ΅ε το κάτω κεφάλι.Και επίσης συνήθως η γυναικεία απιστία είναι συναισθη΅ατική. Προφανώς γιατί η γυναίκα πιο ευαίσθητη,ταυτόχρονα πιο εγκεφαλική κι έτσι η απιστία καλύπτει την ανασφάλειάτης και ταυτόχρονα ανεβάζει τη φιλαρέσκειά της. Το αιώνιο παιχνίδι των δύο ερωτευ΅ένων συζύγων. Η Τζοάνα (δηλαδή η Κίρα Νάιτλι) συγγραφέας, δη΅οσιογράφος, ανήσυχη, καλλιεργη΅ένη και εύθραυστη. Ο άντρας της ο Μάικλ (Σα΅Γουόρθινγκτον) τεχνοκράτης, ολίγον απλοϊκός, ολίγον ζωώδης και εργατικός. Εκείνη λοιπόν συλλα΅βάνει το βλέ΅΅α του να καρφώνεται, να φλερτάρει και να χαϊδεύει ένα ό΅ορφο θηλυκό (Εύα Μέντες) που δουλεύει στην ίδια εταιρεία ΅ αυτόν. Ετσι αρχίζουν οι υποψίες, οι κατηγορίες και οι ενοχές. Για να του αποσπάσει ο΅ολογία του λέει«είναι φυσικό να επιθυ΅είς το καινούργιο».Μόλις ο σύζυγος αναχωρήσει για επαγγελ΅ατικό ταξίδι παρέα ΅ε την Εύα Μέντες, εκείνη που το προηγού΅ενο βράδυ τον είχε ενοχοποιήσει, πέφτει τυχαία πάνω στον Αλεξ (Γκιγιό΅ Κανέ). Ενα παλιό της φλερτ από τη Γαλλία που ύστερα από τόσα χρόνια δεν ΅πορεί να τον βγάλει από το ΅υαλό της. Ετσι οι δύο σύζυγοι και ο΅ολογου΅ένως αισθη΅ατικά ΅εταξύ τους δεσ΅ευ΅ένοι, για ένα βράδυ, ΅ακριά ο ένας από τον άλλον, διαπράττουν την πρώτη τους απιστία. Εκείνος σαρκικά, σεξουαλικά. Εκείνη πνευ΅ατικά και συναισθη΅ατικά. Ποιο χειρότερο από τα δύο; Ανάλογα ΅ε την περίπτωση. Γιατί λέει πλαγίως η Μάσι Ταντζεντίν η συναισθη΅ατική απιστία ΅πορεί να είναι χειρότερη από τησαρκική προδοσία. Απόδειξη; Η Τζοάνα ο΅ολογεί στον Αλεξ «τι δεν θα δινα να σε είχα βαρεθεί». Και τότε γιατί δεν φεύγει από τον Μάικλ να ζήσει ΅ε τον Αλεξ; «Γιατί τον αγαπώ». ∆ιχασ΅ένη συναισθη΅ατικά η Τζοάνα, ερεθισ΅ένος σεξουαλικά ο Μάικλ. Συ΅βαίνει. Παιδιά, είναι γνωστό. Συνήθως ο άντρας πηδάει ΅ε το εργαλείο το γνωστό. Η γυναίκα αίλουρος. Το κάνει ΅ε την καρδιά και το ΅υαλό. Χειρότερο αυτό. Γιατί είναι αόρατο, εσωτερικό και επτασφράγιστο ΅υστικό. Η Κίρα Νάιτλι το πιο κο΅ψό και ανώτερο θηλυκό «εργαλείο» της γενιάς της. Καλύτερη απ αυτήν δεν γίνεται. Ση΅είο αναφοράς η παρουσία και η ερ΅ηνεία της στην «Εξιλέωση». Ο΅ως εδώ σαν να έχει ΅περδέψει τον φακό ΅ε τον καθρέφτη της. Προφανώς φταίει η σκηνοθέτης που την άφησε ελεύθερη να κάνει ό,τι θέλει. Αντιθέτως.Η Εύα Μέντες, ίσως η πιο λαχταριστή λατίνα του Χόλιγουντ, παίζει ΅ε τη σιωπή, τη ΅ελαγχολία και την εσωτερική φυγή. Οι δύο αρσενικοί σωστοί. Αλλά και οι δύο λειτουργούν και αντιδρούν ανάλογα ΅ε τις επιθυ΅ίες της γυναίκας. Αν και στην πράξη, άπιστος και προδότης ο Μάικλ, στην πραγ΅ατικότητα χειραγωγείται από την Τζοάνα. Παιδιά, ΅ας παίζουν στα δάχτυλα και ΅ας αφήνουν να βαυκαλιζό΅αστε ότι ε΅είς ή΅αστε και οι άπιστοι και οι προδότες και τα αφεντικά. Βάζω στοίχη΅α. Η ταινία θα αρέσει πολύ στο γυναικείο κοινό! ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ LAST NIGHT της Μάσι Τατζεντίν με τους Κίρα Νάιτλι, Σαμ Ουόρθινγκτον, Eύα Μέντες, Γκιγιόμ Κανέ Ένα παντρεμένο ζευγάρι περνάει χωριστά ένα βράδυ, όταν ο σύζυγος φεύγει για ένα επαγγελματικό ταξίδι με μια συνάδερφό του, η οποία τον ελκύει ερωτικά. Όμως όσο αυτός βρίσκεται μακριά, η σύζυγός του συναντά τον πρώην της. Μέσα σε μια νύχτα, οι ζωές των τεσσάρων αυτών ανθρώπων περνάνε από διάφορες δοκιμασίες, από τις οποίες δεν θα βγουν αλώβητοι. Η κάμερα της Μάσι Τατζεντίν ακολουθεί το ζευγάρι Κίρα Νάιτλι, Σαμ Ουόρθινγκτον, σε ένα εικοσιτετράωρο όπου η σχέση και ο γάμος τους δοκιμάζεται ποικιλοτρόπως. Αυτός πηγαίνει σ' ένα επαγγελματικό ταξίδι με τους συναδέλφους του, ανάμεσά τους και η γοητευτική Εύα Μέντες, την οποία βλέπει ...κάπως διαφορετικά. Η Νάιτλι, μένει πίσω για να δουλέψει ως επίδοξη συγγραφέας και αρθρογράφος. Καθώς όμως βγαίνει να πάρει έναν καφέ,πέφτει πάνω (καθόλου τυχαία), στον παλιό εραστή της Γκιγιόμ Κανέ, που μένει στο Παρίσι αλλά όντας και ο ίδιος συγγραφέας, έχει βρεθεί για δουλειές στην Ν. Υόρκη. Μέσα από ένα μεστό, και ελλειπτικό παράλληλο μοντάζ, το φιλμ εξελίσσεται περιγράφοντας τα όρια. Τα όρια της πίστης και της απιστίας. Τις επιλογές, τις θέσεις αλλά και τις απορρίψεις. Όλοι ψάχνονται σε αυτό το ιδιότυπο κουαρτέτο. Η Μέντες να ερωτευθεί ξανά, έχοντας χάσει τον άντρα της, ενώ ο Κανέ νοιώθει - παρότι βρίσκεται σε ελεύθερη σχέση με κάποια κοπέλα - έντονα ερωτευμένος ακόμη με την Νάιτλι. Η τελευταία, βρίσκεται μπερδεμένη ανάμεσα στον Ουόρθινγκτον και τον Κανέ ενώ συναισθάνεται έντονα την συζυγική αφοσίωση. Ο Ουόρθινγκτον - σε ένα ρολο που θα ταίριαζε απόλυτα στον Μπεν ’φλεκ, εάν κατά τη γνώμη μου δεν ήταν πλέον μεγάλος για αυτόν - απόλυτα χαμένος ανάμεσα στους γαμήλιους όρκους, την υποβόσκουσα σεμνοτυφία του και την πολύ έντονη έλξη που νοιώθει (δεν τον αδικώ!), για την Μέντες. Ρομαντισμός και σχέσεις στον εικοστό πρώτο αιώνα. ’ραγε η στιγμή που θα χαθεί είναι μήπως σημαντικότερη από αυτή που σώζεται τελικά; Μήπως πρέπει σιγά σιγά να αφήσουμε πίσω τα παλιά μοντέλα σχέσεων μιας περιπετειώδους συμβίωσης, επιλέγοντας το βαθύ άγγιγμα, το ουσιαστικό παιχνίδι και την αυθεντική επαφή με τον ΑΛΛΟΝ; ο Κούντερα το είχε πει τόσο λογοτεχνικά: "Η αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι" ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της, η σεναριογράφος του "The Jacket" Μάσι Ταντζεντίν παρουσιάζει ένα αισθηματικό δράμα με πρωταγωνιστές την υποψήφια για Όσκαρ Κίρα Νάιτλι ("Atonement"), την Εύα Μέντες ("Bad Lieutenant"), τον Σαμ Γουόρθινγκτον ("Avatar") και τον Γκιγιόμ Κανέ. Η Σκηνοθέτιδα Η Μάσι Ταντζεντίν είναι Ιρανοαμερικανίδα σεναριογράφος, σκηνοθέτιδα και παραγωγός. Μεγάλωσε στην Καλιφόρνια και σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Χάρβαρντ. Το 2004 έγραψε το πρώτο της σενάριο, για την ταινία "Leo", με πρωταγωνιστές τους Τζόζεφ Φάινς, Ελίζαμπεθ Σου, Ντένις Χόπερ και Σαμ Σέπαρντ. Το 2005 έγραψε το σενάριο του ψυχολογικού θρίλερ "The Jacket" με τους Έιντριεν Μπρόντι και Κίρα Νάιτλι. Το "Last Night" είναι η πρώτη σκηνοθετική δουλειά της. Οι Ηθοποιοί Κίρα Νάιτλι: Γεννήθηκε το 1985 στη Μ.Βρετανία. Ο πατέρας της είναι θεατρικός ηθοποιός και η μητέρα της θεατρική συγγραφέας. Μεγαλωμένη σε οικογένεια από τον κόσμο του θεάματος, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο γυαλί στα τρία της χρόνια και τα καλοκαίρια των παιδικών της χρόνων τα περνούσε δουλεύοντας με διάφορους θιάσους. Μια από τις σημαντικότερες ανερχόμενες σταρ, η Νάιτλι έκανε την πρώτη της σημαντική κινηματογραφική εμφάνιση, η οποία την έκανε γνωστή, το 2002 στο "Kάντο όπως ο Μπέκαμ" της Γκούριντερ Τσάντα και στη συνέχεια στο "Πειρατές της Καραϊβικής" στο πλευρό του Τζόνι Ντεπ. Το 2004 πρωταγωνίστησε στο "Βασιλιάς Αρθούρος" του Αντουάν Φουκουά πλάι στον Κλάιβ Όουεν. Το 2005 πρωταγωνίστησε στο φιλμ "Περηφάνια και Προκατάληψη", για το οποίο προτάθηκε για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Στη συνέχεια πήρε μέρος στις ταινίες "Domino", "Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Το Σεντούκι του Νεκρού", "Οι Πειρατές της Καραϊβικής: Στο Τέλος του Κόσμου", "Εξιλέωση", "Αγάπη στα ’κρα", "Η Δούκισσα". Προσεχώς θα τη δούμε στα φιλμ "London Boulevard" με τον Κόλιν Φάρελ και "A Dangerous Method" με τον Βίγκο Μόρτενσεν. Σαμ Γουόρθινγκτον: Γεννήθηκε το 1976 στην Αυστραλία. Σπούδασε στο Εθνικό Ινστιτούτο Θεάτρου του Σίδνεϊ το 1998. Μετά την αποφοίτησή του, συμμετείχε στη θεατρική παράσταση "Judas Kiss" σε σκηνοθεσία Νιλ ’ρμφιλντ. Με μικρούς ρόλους στις ταινίες "Hart's War", "The Great Raid", "Rogue", ο ηθοποιός πέρασε από οντισιόν για το ρόλο του Τζέιμς Μποντ στην ταινία "Casino Royale", που τελικά τον πήρε ο Ντάνιελ Κρεγκ. Ύστερα από εξαντλητικό κάστινγκ για την επιλογή του βασικού πρωταγωνιστή του, ο Τζέιμς Κάμερον τον επέλεξε για το "Avatar". Επίσης πρωταγωνίστησε πλάι στον Κρίστιαν Μπέιλ στο "Terminator Salvation", που έκανε εισπράξεις 370 εκατομ. δολαρίων παγκοσμίως. Έκανε το κινηματογραφικό του ντεμπούτο το 2000 με την ταινία "Bootmen" και ακολούθησαν οι ταινίες "Dirty Deeds", "Gettin' Square", "Macbeth", "Somersault". 'Ηταν ο πρωταγωνιστής στην περιπέτεια "Clash of the Titans" του Λουί Λετεριέ. Προσεχώς θα τον δούμε στα φιλμ "The Fields" με τον Τζέφρι Ντιν Μόργκαν, "Man on a Ledge" με τον Τζέιμι Μπελ και "Wrath of the Titans" με τον Λίαμ Νίσον. Εύα Μέντες: Η Κουβανέζα Αμερικανίδα ηθοποιός γεννήθηκε το 1974 στο Μαϊάμι και μεγάλωσε στο Λος ’ντζελες. Τράβηξε την προσοχή του κοινού, αλλά και του Χόλιγουντ, ως η κοπέλα του Ντενζέλ Ουάσινγκτον στην ταινία "Ημέρα Εκπαίδευσης". Στη συνέχεια συμμετείχε στις ταινίες "Μαχητές των Δρόμων", "Κάποτε στο Μεξικό" και "Οι Κολλητοί", ενώ υποδύθηκε για άλλη μια φορά την κοπέλα του Ντενζέλ Ουάσινγκτον στην ταινία "Εκτός Χρόνου". Η πρώτη της μεγάλη εμπορική επιτυχία ήρθε το 2005, όπου συμπρωταγωνίστησε με τον Ουίλ Σμιθ στην ταινία "Hitch". Η καριέρα της Μέντες εξελίσσεται ραγδαία και το βιογραφικό της περιλαμβάνει τις ταινίες "Κατάδικος του Έρωτα", "Απατημένες Σύζυγοι", "Ghost Rider", "We Own the Night", "Cleaner", "The Women", "The Spirit", "Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη", "The Other Guys". Προσεχώς θα πρωταγωνιστήσει στην ταινία "Ansiedad". Γκιγιόμ Κανέ: Γεννήθηκε το 1973 στη Γαλλία. Είναι ένας από τους κορυφαίους Ευρωπαίους ηθοποιούς, περισσότερο γνωστός από τους ρόλους του στις ταινίες "Καλά Χριστούγεννα" και "Αγάπα Με Αν Τολμάς". Έχει όμως αναλάβει και ρόλο σκηνοθέτη, έχοντας σκηνοθετήσει μικρού μήκους και τα φιλμ "Έρωτας Αλά Γαλλικά", "Μην Το Πεις σε Κανέναν" και το επερχόμενο "Μικρά Αθώα Ψέματα". Λίγα Λόγια για την Παραγωγή Η Κίρα Νάιτλι και η Εύα Μέντες ενώνουν τις "υποκριτικές τους δυνάμεις" σε αυτή την προκλητική και συναισθηματικά ισχυρή ιστορία με θέμα την πίστη, τον σεξουαλικό πόθο και την απάτη. Το "Last Night" είναι μια λαμπρή απόδειξη όλων των γκρίζων ζωνών της αφοσίωσης και της πίστης- του πώς μια επιλογή που παίρνεται αστραπιαία μπορεί να έχει αξιολύπητες και οριστικές συνέπειες. Ο Μάικλ και η Τζοάνα Ριντ (Σαμ Γουόρθινγκτον και Κίρα Νάιτλι) μοιάζουν να τα έχουν όλα. Νέοι, ελκυστικοί και επιτυχημένοι, είναι ένα παντρεμένο ζευγάρι που έχουν ευτυχήσει σε συναισθηματικό και υλικό επίπεδο, έχοντας μια άνετη και φαινομενικά τέλεια ζωή στο μοντέρνο διαμέρισμά τους στο Μανχάταν. Όταν όμως θα παραστούν σε ένα από τα εργασιακά πάρτι του Μάικλ, η Τζοάνα θα γίνει μάρτυρας μιας ύποπτης στιγμής ανάμεσα στον σύζυγό της και την όμορφη νέα συνάδερφό του, Λόρα (Εύα Μέντες). Το περιστατικό αυτό είναι γρήγορο και αμφιλεγόμενο- η Τζοάνα δεν μπορεί να είναι σίγουρη για το τι είδε- όμως "σπέρνει" έναν ύπουλο "καρπό" αμφιβολίας που διεισδύει στη σχέση τους. Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο, η Μάσι Ταντζεντίν εμβαθύνει στις ψυχολογίες των πρωταγωνιστών της: κάθε σκέψη, συναίσθημα και ένστικτο έχει έντονη δύναμη. Ενώ τα εγωιστικά κίνητρα των ηρώων πιέζονται και έλκονται από τις δυνάμεις του σεξουαλικού πόθου και της πίστης, εγείρεται ένα βασικό ερώτημα: μπορεί η υποψία από μόνη της να δικαιολογήσει την απιστία; Η Ταντζεντίν αποσπά έξοχες ερμηνείες από τους ηθοποιούς της και η Κίρα Νάιτλι, ιδιαίτερα, υποδύεται έναν από τους καλύτερους ρόλους της μέχρι σήμερα, διαποτίζοντας τη Τζοάνα με ωριμότητα, συμπόνια και ανεξέλεγκτη σαρκική επιθυμία. Όταν η Τζοάνα ξανασμίγει με την πρώην σχέση της, τον ’λεξ (Γκιγιόμ Κανέ), η χημεία τους απειλεί να ανατρέψει τα δικά της αισθήματα πίστης απέναντι στον Μάικλ. Toronto International Film Festival |