Back Up Next
Το μυστικό στα μάτια της

 

El secreto de sus ojos. Αργεντινή, 2009. Σκηνοθεσία: Χουάν Χοσέ Καμπανέλα. Σενάριο: Χουάν Χοσέ Καμπανέλα, Εδουάρδο Σακέρι. Ηθοποιοί: Ρικάρντο Νταρίν, Σολεδάλ Βιλαμίλ, Πάμπλο Ράγκο, Χαβιέ Γκοντίνο, Γκιγιέρμο Φραντσέλα. 129'.

Η ανεξιχνίαστη υπόθεση μιας άγριας δολοφονίας μέσα από μνήμες του παρελθόντος σε ένα σκοτεινό θρίλερ με πολιτικές αναφορές - Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας.

Οι μνήμες του παρελθόντος, με αφορμή την ανεξιχνίαστη υπόθεση μιας άγριας δολοφονίας, είναι στο επίκεντρο της αργεντίνικης ταινίας του Χουάν Χοσέ Καμπανέλα -σκηνοθέτη ορισμένων επεισοδίων της αμερικανικής σειράς «Law & Order».

Η ταινία αρχίζει στο σύγχρονο Μπουένος Αϊρες, όταν ο συνταξιούχος δικαστικός υπάλληλος Μπενιαμίν (Ρικάρντο Νταρίν) αποφασίζει να γράψει ένα βιβλίο με θέμα ένα ανεξιχνίαστο έγκλημα, τον βιασμό και τον άγριο φόνο μιας νεαρής γυναίκας, που είχε συμβεί στο Μπουένος Αϊρες το 1974, περίοδο του δικτατορικού καθεστώτος. Την εξιχνίαση είχε αναλάβει ο ίδιος, μαζί με την προϊσταμένη του, εισαγγελέα Ιρένε (Σολεδάλ Βιλαμίλ) και τον αλκοολικό συνάδελφό του, Πάμπλο.

Μέσα από διάφορα φλας μπακ, παρακολουθούμε τις έρευνες του Μπενιαμίν και του Πάμπλο, καθώς και την προσπάθεια κάλυψης του εγκλήματος από την αστυνομία, ώσπου οι δυο τους ανακαλύπτουν τον πραγματικό δολοφόνο, και τον συλλαμβάνουν ύστερα από ένα κυνηγητό σ' ένα γήπεδο -από τις πιο εντυπωσιακές σκηνές της ταινίας. Μόνο που λίγο αργότερα το δικτατορικό καθεστώς αποφυλακίζει τον δολοφόνο, αναθέτοντάς του διάφορες βρώμικες δουλειές.

Ο Καμπανέλα προσεγγίζει το θέμα του με ξεχωριστή φροντίδα για να καταγράψει, περνώντας με άνεση από το παρόν στο παρελθόν, τη δικαστική αυτή εφιαλτική περιπέτεια και να δημιουργήσει ένα σκοτεινό θρίλερ, με αρκετό σασπένς, αλλά και χιούμορ, από το οποίο δεν λείπει και το ρομαντικό στοιχείο (ο παθιασμένος έρωτας ενός υπαλληλάκου για τη δολοφονημένη γυναίκα του), ενώ παράλληλα καταφέρνει να υποβάλει με δεξιοτεχνία την καταπιεστική περίοδο του δικτατορικού καθεστώτος.

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ

Τον Ιούνιο του 1974 ο ομοσπονδιακός πράκτορας Μπενχαμίν Εσποζίτο έχει αναλάβει τη διερεύνηση ενός εγκλήματος: της βάναυσης δολοφονίας μιας νεαρής γυναίκας στο Μπουένος Άιρες. Αν και η υπόθεση δεν διαλευκάνθηκε ποτέ, 25 χρόνια μετά συνεχίζει να στοιχειώνει τον Εσποζίτο, ο οποίος έχει πια αφήσει το αστυνομικό σώμα για να γίνει συγγραφέας, και σκοπεύει αυτή η υπόθεση να είναι το πρώτο του βιβλίο...

Αριστουργηματική ταινία, απλά! Το γεγονός πως είναι Αργεντίνικη την καθιστά ακόμα πιο εντυπωσιακή καθώς αν ήταν Αμερικάνικη θα χανόταν - σίγουρα - κάπου στη πορεία. Δικαίως κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Καλογυρισμένη, αποδεικνύει περίτρανα πως ακόμα και με χαμηλό Budget μπορείς να κάνεις "θαύματα" αν είσαι γνήσιο ταλέντο. Εξαιρετικά πλάνα με αποκορύφωμα την πρώτη σκηνή στο τρένο, αλλά και την σκηνή του γηπέδου όπου η αναταραχή που επικρατεί στο γήπεδο αποδόθηκε με κάμερα στο χέρι. Μικρές λεπτομέρειες που όμως συνθέτουν το παζλ μιας εξαιρετικής ταινίας σε όλα τα επίπεδα. Σκηνοθεσία υποδειγματική, μουσικά άκρως ατμοσφαιρική, άρτιο σενάριο και ηθοποιοί που ξέρουν να μεταφέρουν τα συναισθήματά τους στον θεατή. Για τους άπιστους αυτού του κόσμου να πούμε πως η ταινία βρέθηκε στην κορυφή του Box office στην Αργεντινή για 3 μήνες. Για πόσες εγχώριες ταινίες μπορούμε να πούμε το ίδιο?!

Στα του έργου…

Το έργο είναι γυρισμένο σε 2 χρόνους, που ενισχύει την δυναμικότητα της ιστορίας. Ίσως αν κυλούσε κανονικά να μην ήταν τόσο δυνατό. Μια ιστορία αγάπης που τελείωσε απότομα αλλά δεν ξεχάστηκε, και μια ιστορία αγάπης που δεν τελείωσε ποτέ. Όλα αυτά με φόντο το αίμα και το κυνήγι του δολοφόνου που στέρησε την αγάπη από έναν άνδρα σκοτώνοντας τη γυναίκα του. Η μη εγκατάλειψη της υπόθεσης φέρνει πιο κοντά το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, έναν ερευνητή και μια κόρη εισαγγελέα. Μια ταινία που σου ξαναγεννά την πίστη στην αγάπη, και την αφοσίωση μεταξύ των ανθρώπων σε όλες τις σχέσεις, είτε ερωτικές, είτε φιλικές. Ωστόσο δεν πρόκειται για μια γλυκανάλατη ταινία αγάπης, αλλά για ένα δυνατό θρίλερ όπου η σεναριακή ανατροπή στο τέλος λειτουργεί σαν κάθαρση στον θεατή.

Back Home Up Next