La Vie d' une Autre Γαλλία, Λουξεμβούργο, Βέλγιο, 2012, Εγχρωμο, Παραγωγή: Εμανουέλ Ζακλέν, Λοράν Πετέν, Μισέλ Πετέν, Σκηνοθεσία: της Σιλβί Τεστίντ, Σενάριο: Σιλβί Τεστίντ, Κλερ Λεμαρεσάλ, Φωτογραφία: Τιερί Αρμπογκάστ, Μοντάζ: Γιαν Μαλκόρ Μουσική: Αντρέ Ντζιεζίκ, Πρωταγωνιστούν: Ζιλιέτ Μπινός, Ματιέ Κασοβίτς, Ορ Ατικά, Ντανιέλ Λεμπράν, Βερνόν Ντομπτσέφ, Ιβί Ντασαρί-Λε Μπεόν, Διάρκεια: 97' Βασισμένη στο ομότιτλο γαλλικό best-seller της Φρεντερίκ Ντεγκέλτ, η ταινία που φέρνει για πρώτη φορά στην ίδια οθόνη τη Ζιλιέτ Μπινός και τον Ματιέ Κασοβίτς. Η Μαρί, 41 χρόνων, ξυπνάει ένα πρωί πιστεύοντας ότι είναι μόλις 25. Ξαφνικά, 15 χρόνια από τη ζωή της έχουν διαγραφεί από τη μνήμη της. Χρηματήστρια - καρχαρίζς και μητέρα ενός μικρού αγοριού, η Μαρί προσπαθεί να αντιληφθεί τι ακριβώς έχει συμβεί σ’ αυτό το διάστημα. Σταδιακά, αρχίζει να καταλαβαίνει με τον πιο δυσάρεστο τρόπο ότι οι τίτλοι ξανασυνάντησε τον έρωτα της ζωής της στο τέλος του και όλο το ενδιάμεσο στάδιο της σχέσης της έχει χαθεί, μαζί με τις αναμνήσεις της. Το μόνο που έχει να κάνει η Μαρί, είναι να ξανακερδίσει το χαμένο χρόνο και τη χαμένη εμπιστοσύνη. Και να μάθει τη ζωή της από την αρχή. Η πάντα ενδιαφέρουσα Γαλλίδα ηθοποιός Σιλβί Τεστίντ (με πιο πρόσφατη επιτυχία τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο «Σαγκάν»), σκηνοθετεί για πρώτη φορά μεγάλου μήκους ταινίας. Γυναίκα σκηνοθέτης, με γυναικείο υλικό, το μυθιστόρημα της Φρεντερίκ Ντεγκέλτ, που έγινε best seller στη Γαλλία. Ακρατος ρομαντισμός και εξιδανικευμένες καταστάσεις. Η ιστορία που θέλει την ηρωίδα, τη Μαρί, να ξυπνά 16 χρόνια μετά την πρώτη της νύχτα με τον Πολ, σ’ ένα άλλο κρεβάτι, με τον ίδιο άντρα, μετά από μια ολόκληρη ζωή και να προσπαθεί μόνη της να εξηγήσει τα γιατί, χωρίς σε κανέναν να κάνει εντύπωση ο ξαφνικός παλιμπαιδισμός της, είναι απόλυτα απίστευτη, δε στέκει ούτε για την πιο κοριτσίστικη φαντασία. Το γεγονός ότι οι ήρωες είναι όλοι όμορφοι και καλοβαλμένοι, με προσεκτικά επιλεγμένα επαγγέλματα – εκείνη είναι μεγαλοοικονομολόγος καριερίστα κι εκείνος τρυφερός σχεδιαστής κόμιξ – και ζουν, πραγματικά, στο ωραιότερο Παρισινό διαμέρισμα που έχουμε δει στο σινεμά, με το μπαλκόνι του σχεδόν να κάθεται πάνω στο πύργο του Αϊφελ, θυμίζει χαρακτηριστικά τις σειρές του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Κι όμως, αυτή η ταινία, έχει κάτι που σε κάνει να θέλεις να τη δεις ολόκληρη και να περνάς θαυμάσια όσο διαρκεί. Δεν είναι φυσικά το σενάριο, ούτε η συμβατική, αξιοπρεπής σκηνοθεσία της Τεστίντ. Ούτε καν η απόλυτα αληθινή κεντρική ιδέα, ότι στην πορεία μιας σχέσης ξεχνάμε γιατί αγαπήσαμε το άλλο μας μισό. Είναι οι δύο πρωταγωνιστές της, που δε σ’ αφήνουν να ξεκολλήσεις τα μάτια σου από πάνω τους. Η Ζιλιέτ Μπινός σε μια, επιτέλους, απελευθερωμένη από τα βουρκωμένα μάτια της ερμηνεία, με κωμικές νότες, ανάλαφρη διάθεση και εξαιρετική πειστικότητα, ακόμα κι όταν υποδύεται την 25χρονη Μαρί. Και ο Ματιέ Κασοβίτς, διακριτικός, υπόγειος, ευαίσθητος, χωρίς υπερβολές, αλλά και με το κύρος του ζεν πρεμιέ. Δυο από τους σημαντικότερους ηθοποιούς του σύγχρονου γαλλικού και ευρωπαϊκού σινεμά, που για πρώτη φορά μοιράζονται την ίδια οθόνη κι ελπίζουμε να μην είναι η τελευταία. ΖΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ Η Μαρί (Ζιλιέτ Μπινός), μια πανέμορφη κοπέλα που γνωρίζουμε σ’ ένα καλοκαίρι της νιότης της, ξυπνά 15 χρόνια αργότερα σε ένα υπερπολυτελές διαμέρισμα στο Παρίσι. Είναι πλέον μητέρα ενός παιδιού και παντρεμένη με τον νεανικό της έρωτα, τον ανεξήγητα ψυχρό και εχθρικά ανέκφραστο Πολ (Ματιέ Κασοβίτς). Δεν γνωρίζουμε από πού προέρχεται αυτή η επιλεκτική αμνησία, αλλά ούτε και τις αιτίες της απόμακρης συμπεριφοράς του κοντινού της περίγυρού προς το πρόσωπό της. Η Μαρί αποξενωμένη πλέον από την ίδια την ενήλικη ζωή της, προσπαθεί να τη διορθώσει με τις εκρήξεις ενός μικρού παιδιού και τη νοσταλγία ενός ταξιδιώτη. Χαμένη μέσα στο λαβύρινθο μιας δυσάρεστης πραγματικότητας που η ίδια έχει δημιουργήσει, η μετανοημένη σαραντάρα θα πρέπει να ξεκινήσει τα πάντα από την αρχή: Nα γίνει μια στοργική μητέρα, να αποκαταστήσει τις σχέσεις της με τη μητέρα της, να θυσιάσει κάποια από τα προνόμια της επαγγελματικής επιτυχίας προς όφελος της οικογενειακής θαλπωρής και πάνω από όλα να επαναδιεκδικήσει με κάθε τρόπο τον παραμελημένο σύζυγό της. Καμία αλλαγή στη ζωή μας όμως δεν έρχεται χωρίς εντάσεις και απογοητεύσεις, προτού οι προσωπικές μας θυσίες αποδώσουν καρπούς… ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΕΜΕΝΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ Η βραβευμένη από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου για την συγκλονιστική ερμηνεία της στο «Προσκύνημα στη Λούρδη», Σιλβί Τεστί, επιχειρεί το πρώτο της σκηνοθετικό βήμα. Διασκευάζει συγγραφικά και μεταφέρει στην οθόνη το ομότιτλο μυθιστόρημα της Φρεντερίκ Ντεγκέλ, μια μοναδική ιστορία έρωτα και αμνησίας. Έχει μάλιστα την τύχη να διαθέτει στην παρθενική της σκηνοθετική προσπάθεια ένα μοναδικό πρωταγωνιστικό δίδυμο: Την ντίβα του γαλλικού σινεμά Ζιλιέτ Μπινός και τον αειθαλή έφηβο-αμφισβητία Ματιέ Κασοβίτς. Μέσα από το μυστηριώδες τετ-α-τετ μεταξύ του αλλοτριωμένου παλιού και του αυθόρμητου νέου εαυτού της, η καλύτερη Γαλλίδα ηθοποιός των τελευταίων δεκαετιών σαγηνεύει για μια ακόμη φορά το κοινό με την ερμηνεία της. Δίπλα στην Ζιλιέτ Μπινός βρίσκεται ένας διαφορετικός, ερμηνευτικά ώριμος και αφαιρετικά εκφραστικός, Ματιέ Κασοβίτς, στην καλύτερη εμφάνισή του στην οθόνη από την εποχή της «Αμελί». Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΣ ΣΙΛΒΙ ΤΕΣΤΙ ΜΙΛΑ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «FIGARO» F: Έχεις υπάρξει ηθοποιός, κωμικός στο θέατρο, μυθιστοριογράφος και τώρα σκηνοθέτης. Τελικά, τι μπορεί να σε σταματήσει; Σ.Τ.: Η βαρεμάρα, η πλήξη, αν κάτι δεν με ελκύει… Μόνο αυτά με σταματούν. F: Τι σε συνεπήρε σ’ αυτό το μυθιστόρημα της Φρεντερίκ Ντεγκέλ, «Η Ζωή μιας Άλλης» που μεταφέρεις στην οθόνη; Σ.Τ.: Η ιστορία καθεαυτή. Είναι κάτι που ο καθένας μας ονειρεύεται… Να έχεις την ευκαιρία να πάρεις απόσταση απ’ τη ζωή σου, για να έχεις την πολυτέλεια να την κρίνεις ορθότερα. Να απαντήσεις με ειλικρίνεια στον εαυτό σου «Αν μπορούσα να γυρίσω στο παρελθόν, τι θα άλλαζα;». F: Δηλαδή αν ξαναρχίζαμε τη ζωή μας απ’ το μηδέν; Σ.Τ.: Είναι κάτι περισσότερο από μια απλή επανάληψη. Ως ηθοποιός επαναλαμβάνω έναν ρόλο ασταμάτητα, προσπαθώντας να τον τελειοποιήσω ή αν τον κατευθύνω προς τη μια ή την άλλη κατεύθυνση. Τα πράγματα, όμως, είναι τελείως διαφορετικά και αδυσώπητα στην πραγματικότητα. Η ζωή μας εκτυλίσσεται αδιάκοπα, χωρίς να έχεις την πολυτέλεια της επανάληψης ή της εκ των υστέρων διόρθωσης. Στην «Ζωή της μιας Άλλης» αυτό που συμβαίνει είναι μαγικό! Η ηρωίδα έχοντας ένα κενό μνήμης 15 ετών αφήνει τα λάθη του παρελθόντος πίσω της, προσπαθώντας να διορθώσει ότι μπορεί… Αυτό της προκαλεί έναν δυσάρεστο ίλιγγο αλλά ταυτόχρονα την εξιτάρει. Φαντάσου να ήμασταν όλοι μια λευκή σελίδα και οι προοπτικές της ζωής μας να παρέμεναν ανοιχτές μπροστά μας… F: Από ότι έχω καταλάβει η ηρωίδα της ταινίας Μαρί, την οποία ερμηνεύει η Ζιλιέτ Μπινός, έχει μόλις 4 μέρες για να κερδίσει και πάλι τον άντρα της και να ξαναφτιάξει τη ζωή της. Σ.Τ.: Εγώ θα έλεγα καλύτερα ότι έχει μερικές μόνο μέρες για να ανακτήσει τον γυναικείο εαυτό της! Έχει ξεχάσει οτιδήποτε έχει συμβεί στη ζωή της τα τελευταία 15 χρόνια και έρχεται αντιμέτωπη με το αδυσώπητο ερώτημα, τι θα σκεφτόταν ο 25χρονος εαυτός της για τη σημερινή, ενήλικη ζωή της; Η απάντηση είναι φυσικά ότι δεν θα της άρεσε και μάλιστα καθόλου. Η Μαρί τα τελευταία χρόνια μπορεί να κέρδισε διάφορες μάχες στο πεδίο της κοινωνικής και της επαγγελματικής της ζωής, αλλά έχασε πολλές στην προσωπική της. F: Γιατί δεν ερμηνεύσατε εσείς την ηρωίδα της ταινίας και εμπιστευθήκατε το ρόλο αυτό στη Ζιλιέτ Μπινός; Σ.Τ.: Στην αρχή, οι παραγωγοί που είχαν αγοράσει τα δικαιώματα του βιβλίου μου πρότειναν να γράψω το διασκευασμένο σενάριο, έχοντας στο νου μου ότι εγώ θα παίξω τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Αλλά όσο περισσότερο έγραφα την ιστορία, τόσο λιγότερο ταίριαζε στον εαυτό μου. Ξαφνικά πέρασε από το μυαλό μου η εικόνα της Ζιλιέτ Μπινός. Τη σκεφτόμουν ασταμάτητα. Μετά από λίγο καιρό κατάλαβα ότι εντελώς υποσυνείδητα έγραφα τον πρωταγωνιστικό ρόλο για εκείνην. Δηλαδή, μια γυναίκα δυναμική και εξαιρετικά όμορφη. Μια πραγματική femme fatale, η οποία όμως όταν χαμογελά μπορείς να διακρίνεις στο πρόσωπό της την αθωότητα ενός κοριτσιού. F: Το να σκηνοθετεί κανείς είναι τελικά μια δύσκολη διαδρομή; Σ.Τ.: Θα την παρομοίαζα με μια άγνωστη και αγχώδη εξερεύνηση σ’ ένα μακρύ τούνελ… Αν όμως η βασική ιδέα του φιλμ σε συναρπάζει, τότε όλα γίνονται πιο εύκολα. F: Αν θα έπρεπε να διαλέξετε τη ζωή μιας άλλης, ποια θα ήταν αυτή; Σ.Τ.: Δε θα διάλεγα καμία άλλη. Δε μ’ αρέσουν οι επιλογές που έχουν να κάνουν με το απώτερο μέλλον. Με αγχώνουν. Αυτός είναι και ο λόγος που επέλεξα να κάνω αυτήν την ταινία που έχει τη συγκεκριμένη θεματική. Μου αρέσει να αφήνομαι σε ιστορίες που δεν θα μπορούσα να πρωταγωνιστήσω στην πραγματικότητα, να ταξιδεύω στη φαντασία. Η ΖΙΛΙΕΤ ΜΠΙΝΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΣΑΪΤ EXCESSIF.COM E: Τι σε έκανε να δεχτείς το ρόλο; Ζ.Μ.: Η απώλεια της μνήμης είναι κάτι τόσο τρομακτικό όσο και εκπληκτικό. H πρώτη εκδοχή του σεναρίου δε με έπεισε. Όμως η Σιλβί Τεστί είχε αποφασίσει ότι ο ρόλος προοριζόταν αποκλειστικά για μένα. Μου είπε «αν δεν παίξεις, δε γυρίζω την ταινία». Αυτό με εξέπληξε και ταυτόχρονα με κολάκευσε. Λίγους μήνες αργότερα διαβάζοντας μια δεύτερη εκδοχή του σεναρίου θέλησα να γευτώ την περιπέτεια της «Ζωής Μιας Άλλης». E: Πως προετοιμάστηκες για το ρόλο της Μαρί; Ζ.Μ.: Η προετοιμασία εξαρτάται πάντα από το ρόλο. Είναι η γενικότερη αίσθηση που αποκομίζεις για να συνδέσεις το κορμί με το μυαλό. Στο «Elles» για παράδειγμα, δεν προετοιμάστηκα, για να μπορέσω να το βιώσω με τρόπο πιο αθώο και πιο έντονο τον ρόλο. Όμως στη «Ζωή Μιας Άλλης» προετοιμάστηκα γιατί υπήρχαν κωμικές και δραματικές σεκάνς στο σενάριο . Έπρεπε να βρω τους τόνους που θα ανταποκρίνονταν σε αυτές τις έντονες αποκλίσεις. E: Έχεις δουλέψει με πολύ μεγάλα ονόματα στο χώρο της σκηνοθεσίας. Υπάρχει διάφορα όταν συνεργάζεσαι με μια σκηνοθέτη που δεν έχει εμπειρία; Ζ.Μ.: Δεν αντιμετώπισα τη Σιλβί ως αρχάρια, αλλά ως μια ολοκληρωμένη σκηνοθέτη, σεβόμενη όχι μόνο την ίδια και τις ιδέες της. Οι πολύ έμπειροι σκηνοθέτες, σε αφήνουν να κάνεις αυτό που θες. Επεμβαίνουν κυρίως στο μοντάζ και στο σενάριο. Ο Μίκαελ Χάνεκε για παράδειγμα αποτελεί εξαίρεση καθώς απαιτεί πολύ συγκεκριμένα πλάνα, σιωπές, ρυθμούς. Αλλά συνήθως οι σκηνοθέτες με αφήνουν ελεύθερη. Μου έχουν εμπιστοσύνη. E: Ποια σκηνή σου άρεσε περισσότερο; Ζ.Μ.: Η τελευταία. Η ηρωίδα δεν πολεμάει πια για να καταφέρει κάτι. Απελευθερώνεται, αφήνεται, χωρίς να προσπαθεί να πείσει… Αυτό το βρίσκω συγκινητικό. E: Πρώτη φορά παίζεις με τον Ματιέ Κασοβιτς. Πως ήταν ως εμπειρία; Ζ.Μ.: Κύλησε εύκολα. Θέλαμε και οι δυο να συναντηθούμε κάποιο στιγμή στο πλατό και αυτό επιτέλους συνέβη. Η Σιλβί επαναλάμβανε όλη την ώρα πόσο πολύ της άρεσε να μας βλέπει μαζί. Νομίζω ότι ερωτεύτηκε το ζευγάρι που σχηματίσαμε στην οθόνη. Με τον Ματιέ, η αιδώς, η λεπτότητα και ο αισθησιασμός, εναλλάσσονται αδιάκοπα. E: Θα θέλατε στο μέλλον να περάσετε πίσω από τις κάμερες? Ζ.Μ.: Είμαι εξαιρετικά ικανοποιημένη από τις συνεργασίες μου με σκηνοθέτες, οπότε δεν αισθάνομαι στερημένη ή αδικημένη σε κάτι. Έχω κάποιες ιδέες στο μυαλό μου, αλλά δεν νοιώθω έντονη την ανάγκη να σκηνοθετήσω. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ, ΣΙΛΒΙ ΤΕΣΤΙ Σκηνοθετικό ντεμπούτο: ‘Η Ζωή μιας Άλλης’ Διακρίσεις (ως ηθοποιός): ‘Προσκύνημα στη Λούρδη’: Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού – European Film Awards ‘Sagan’: Υποψήφια για Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ηθοποιού ‘Φόβος και Τρόμος’: Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ηθοποιού, Βραβείο Lumiere Καλύτερης Ηθοποιού, Βραβείο Étoile d'Or Καλύτερης Ηθοποιού ‘Les Blessures Assassines’: Βραβείο Σεζάρ Πολλά Υποσχόμενης Νέας Ηθοποιού ‘Η Αιχμάλωτη’: Υποψήφια για Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού – European Film Awards ‘Karnaval’: Υποψήφια για Βραβείο Σεζάρ Πολλά Υποσχόμενης Νέας Ηθοποιού ‘Πέρα από τη Σιωπή’: Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού - German Film Awards Άλλες ταινίες (ως ηθοποιός): ‘Η Τάξη και το Ηθικό’, ‘Τη Νύχτα που Χάθηκαν τα Αστέρια’, ‘Λούκυ Λουκ’, ‘Ζωή σαν Τριαντάφυλλο’, ‘Les Mots Bleus’, ‘Vengeance’. Άλλες δραστηριότητες: Είναι επίσης καταξιωμένη συγγραφέας. Έχει κυκλοφορήσει τα βιβλία “Il n’y a pas beaucoup d’étoiles ce soir”, “Le ciel t’aidera”, “Gamines” (το οποίο μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη, με την Τεστί να συμμετέχει στο καστ) και “Chevalier de l’ordre et du mérite”. ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΖΙΛΙΕΤ ΜΠΙΝΟΣ (Μαρί) Διακρίσεις: ‘Γνήσιο Αντίγραφο’ : Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού – Φεστιβάλ Καννών ‘Chocolat’ : Υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου ‘Ο Δήμιος του Σαν Πιερ’ : Υποψήφια για Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ηθοποιού ‘Ο Άγγλος Ασθενής’ : Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού – Φεστιβάλ Βερολίνου Τρία Χρώματα: Η Μπλε Ταινία : Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης ΗθοποιούΒραβείο Καλύτερης Ηθοποιού – Φεστιβάλ Βενετίας Άλλες ταινίες: ‘Στιγμές Αγάπης’, ‘Paris’, ‘Βίαιη Απόσυρση’, ‘Κυνηγώντας το Κόκκινο Μπαλόνι’, ‘Η Διάρρηξη’, ‘Κρυμμένος’, ‘Τα Πάθη μιας Γυναίκας’, ‘Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα’, ‘Άγνωστος Κώδικας’, ‘Ένας Ακραίος Έρωτας’, ‘Αιώνιοι Εραστές’, ‘Πτήση για Δύο’, ‘Ο Ουσάρος στη Στέγη’, ‘Τρία Χρώματα: Η Λευκή Ταινία’, ‘Τρία Χρώματα: Η Μπλε Ταινία’, ‘Μοιραίο Πάθος’, ‘Οι Εραστές της Γέφυρας’, ‘Η Αβάστακτη Ελαφρότητα τού Είναι’. Πρόσφατα: Πρωταγωνίστησε στην ταινία ‘Elles’. Σύντομα: Θα τη δούμε στο φιλμ ‘An Open Heart’ (Διανομή Videorama Films), ‘Cosmopolis’ του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. ΜΑΤΙΕ ΚΑΣΟΒΙΤΣ (Πολ) Διακρίσεις: ‘Το Μίσος’ : Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας – Φεστιβάλ Καννών, Βραβείο Σεζάρ Καλύτερης Ταινίας ‘Κοίτα τους Άντρες όταν Πέφτουν’: Βραβείο Σεζάρ Πολλά Υποσχόμενου Ηθοποιού Tαινίες ως σκηνοθέτης: ‘Η Τάξη και το Ηθικό’, ‘Babylon A.D.’, ‘Gothika’, ‘Τα Πορφυρά Ποτάμια’, ‘Δολοφόνοι’, ‘Métisse’, ‘Cauchemar Βlanc’. Σημαντικότερες ταινίες ως ηθοποιός: ‘Η Τάξη και το Ηθικό’, ‘The Prodigies’, ‘Μόναχο’, ‘Αμήν’, ‘Αστερίξ & Οβελίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα’, ‘Το Κορίτσι των Γενεθλίων’, ‘Αμελί’, ‘Jakob le menteur’, ‘Δολοφόνοι’, ‘Ένας Πολύ Διακριτικός Ήρωας’, ‘Το Μίσος’, ‘Το Πέμπτο Στοιχείο’, ‘Η Πόλη των Χαμένων Παιδιών’, ‘Métisse’. Πρόσφατα: Τον είδαμε στην ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ ‘Η Τιμωρός’. Άλλες δραστηριότητες: Υπογράφει πάντα το σενάριο σε όσες ταινίες σκηνοθετεί. Το 2000 ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής MNP Entreprise, που συμμετείχε μεταξύ άλλων στην παραγωγή των ανεξάρτητων έργων ‘Avida’ και ‘John |